خبرگزاری کار ایران

نماینده بریتانیا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی:

مسکو ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی را زیر پا می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۳۰

نماینده بریتانیا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عنوان کرد که لندن در روزهای آینده به پرسش‌هایی که مسکو درباره مسموم شدن جاسوس پیشین دوجانبه روس و دخترش مطرح کرده پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر ویلسون»، نماینده بریتانیا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، گفت: «رفتار بی‌پروای» مسکو ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی را زیر پا می‌گذارد.

پیتر ویلسون، نماینده بریتانیا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، عنوان کرد که لندن آماده است تمام پرسش‌هایی را که روسیه در مورد پرونده مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس پیشین دوجانبه روس مطرح کرده است، پاسخ دهد.

ویلسون در نشست اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که نتایج تحقیقات این سازمان تحلیل متخصصان بریتانیایی را تایید کرده است. 

ویلسون گفت: «در ۱۳ آوریل، فدراسیون روسیه فهرستی از پرسش‌ها را تحت اصل نه اجلاس منع سلاح‌های شیمیایی تقدیم بریتانیا کرد. ما هرچه زودتر، در طی ۱۰ روز، همان‌گونه که نشست (منع سلاح‌های شیمیایی) تعیین کرده، به آن پاسخ می‌دهیم (چنین اتفاقی خواهد افتاد).» 

به گفته فرستاده بریتانیا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، چهار آزمایشگاه برگزیده این سازمان اثری از ماده «بی‌زد» در هیچ‌یک از نمونه‌های فرستاده شده از سالیزبوری پیدا نکردند. روسیه مدعی است که در حمله به سرگئی اسکریپال و دخترش از ماده بی‌زد استفاده شده که آمریکا و بریتانیا مسلح به آن بودند و نه مسکو.

با این وجود، نماینده بریتانیا عنوان کرد که تحقیقات لندن و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هنوز نتوانسته‌اند خاستگاه سم به کار رفته در حمله و محل تولیدش را مشخص کنند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز