خبرگزاری کار ایران

یک مقام بریتانیایی:

معتقدیم که حمله به اسکریپال با موافقت کرملین صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۰۵

مقام‌های بریتانیا معتقدند که حمله به جاسوس دوجانبه سابق روس با عامل اعصاب با موافقت مقام‌های عالی‌رتبه کرملین صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های بریتانیا که روی پرونده مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس، تحقیق می‌کنند باور دارند که کار گذاشتن عامل اعصاب روی در خانه او نشان از مهارتی دارد که به احتمال زیاد با موافقت کرملین انجام شده است.

این خبر را منبعی که در جریان این تحقیقات قرار دارد در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرد. 

اسکریپال ۶۶ ساله، و دخترش «یولیا» ۳۳ ساله، در تاریخ چهارم مارس در اثر تماس با ماده‌ای که بنا به اعلام دولت بریتانیا یک عامل اعصاب نظامی است، مسموم شدند. 

مقام‌های بریتانیا باور دارند که حمله‌ای از این دست را تنها شخصی می‌تواند انجام دهد که برای کار با «نوویچوک»، ماده‌ای که در حمله از آن استفاده شده، تمرین دیده باشد.

بعید به‌نظر می‌رسد که عوامل سرخود بتوانند چنین حمله‌ای را بدون تایید از سوی مقام‌های عالی‌رتبه در دولت روسیه، به مرحله عمل برسانند. 

نخستین‌بار نیویورک تایمز این آخرین نظریه را درباره دست داشتن مقام‌های روسیه در این حمله مطرح کرد. 

هفته گذشته، روسیه بار دیگر هرگونه دخالت را در این حمله رد کرد. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، دولت بریتانیا را متهم کرد که در پی آن است تا «وضعیت کاملا مضحکی» را به بار آورد.   

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز