خبرگزاری کار ایران

دادستان کل روسیه:

لندن قوانین بین‌المللی را در رابطه با پرونده اسکریپال زیر پا گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۳۴۳

دادستان کل روسیه بریتانیا را متهم کرد که در رابطه با پرونده حمله به برخی شهروندان روسیه در این کشور از قوانین بین‌المللی تخطی کرده است و آن را کارزاری ضدروس نامید.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «ساک کاراپتیان»، دادستان کل روسیه، بریتانیا را به تخطی از قوانین بین‌المللی با محرمانه اعلام کردن پرونده «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دو جانبه روس، همچنین «آلکساندر لیتوینینکو»، افسر اطلاعاتی سابق روسیه و «بوریس برژوفسکی»، تاجر روس و از منتقدان رئیس‌جمهوری روسیه، متهم کرد.

دادستان کل روسیه در پرونده مسموم شدن اسکریپال، که دیگر در شرایط بحرانی قرار ندارد و به‌سرعت در حال بهبود است، انگشت اتهام را به سوی بریتانیا گرفته است.

کاراپتیان گفت: «کارزار ضدروس، در رابطه با رونده مسموم شدن اسکریپال، احساسات علیه روسیه را تحریک می‌کند. این درست همان سناریویی است که در رابطه با به‌اصطلاح تلاش برای قتل بوریس برژوفسکی و مرگ آلکساندر لیتوینینکو به‌کار گرفته شد.»

این مقام رسمی خاطر نشان کرد که به برژوفسکی پناه داده شد، با وجود این‌که وزیر داخلی بریتانیا هیچ مدرکی دال بر این پیدا نکرد که به جان تاجر پیشین روس سؤقصدی صورت گرفته است.

کاراپتیان اشاره کرد که روسیه هیچ‌گونه مدرکی درباره مرگ این غول تجاری و دلیلش پیدا نکرده است. وی افزود که روسیه ۳۹ درخواست از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ درباره مرگ برژوفسکی به بریتانیا داده است.

این مقام رسمی اشاره کرد: «در این سه پرونده، مقام‌های بریتانیا اتهام‌های بی‌اساسی را درباره استفاده از عامل‌های شیمیایی به سرویس اطلاعاتی روسیه نسبت دادند و خواستار تحریم این کشور شده‌اند.»

در همین زمان، در ۱۵ سال گذشته، لندن از اخراج ۶۰ نفر به درخواست روسیه سر باز زده است. به گفته دادستان کل روسیه، ۵۵ نفر از این افراد به بریتانیا پناهنده شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز