خبرگزاری کار ایران

کرملین:

رفتار بریتانیا و آمریکا در خصوص پرونده اسکریپال تحریک‌آمیز و متناقض است

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۵۰

کرملین بریتانیا و آمریکا را به رفتار تحریک‌آمیز و متناقض در رابطه با مسموم شدن جاسوس پیشین روس متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را در رابطه با مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس پیشین روس و دخترش «یولیا» متهم به «رفتار تحریک‌آمیز و متناقض» متهم کرد.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله، پیشتر از مأموران بخش امنیتی ارتش روسیه بود. او در دسامبر سال ۲۰۰۴ دستگیر و در دادگاه به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به بریتانیا و خیانت، به زندان محکوم شد؛ او در سال ۲۰۱۰ در جریان معاوضه با جاسوسان آمریکایی به بریتانیا پناهنده شد و سال‌هاست که در این کشور زندگی می‌کند.

اسکریپال و دختر ۳۳ ساله‌اش در تاریخ چهارم مارس در اثر تماس با ماده‌ای که بنا به اعلام دولت بریتانیا یک عامل اعصاب نظامی است، مسموم شدند. 

مقام‌های بریتانیا باور دارند که حمله‌ای از این دست را تنها شخصی می‌تواند انجام دهد که برای کار با «نوویچوک»، ماده‌ای که در حمله از آن استفاده شده، تمرین دیده باشد. بریتانیا و متحدانش روسیه را متهم به دست داشتن و برنامه‌ریزی این حمله می‌دانند. روسیه هرگونه دخالت را در این زمینه رد کرد. 

بریتانیا در واکنش به مسموم کردن سرگئی اسکریپال و دخترش، ۲۳ دیپلمات روسیه را اخراج کرد.

به دنبال این اقدام بریتانیا، بیش از ۲۰ کشور غربی نیز دست به اخراج دیپلمات‌های روس زدند. جدی‌ترین واکنش از سوی آمریکا بود که ۶۰ مامور اطلاعاتی روسیه را اخراج کرد و کنسولگری روسیه در سیاتل را هم تعطیل کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز