خبرگزاری کار ایران

ترامپ امروز میزبان شینزو آبه است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۰۴۰

رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نخست‌وزیر ژاپن بناست با یکدیگر دیدار کنند و بسیاری به آن‌ها فشار می‌آورند که در این دیدار به جای تفریح به نتیجه‌ای قابل‌قبول برای حل‌وفصل منازعات سیاسی برسند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -سه‌شنبه- در تفریحگاه مارا لاگو میزبان «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، خواهد بود. این در حالی است که هر دو مقام تحت فشارند که در این دیدار به چیزی ورای رفتار خوب و احوال‌پرسی برسند.

این دومین دیدار نخست‌وزیر ژاپن از عمارات خودنمایانه ترامپ در پالم بیچ، در ایالت فلوریدا، است. تمرکز رؤسای دو کشور در این دیدار، تجارت و امنیت خواهد بود.

ترامپ و آبه، سال گذشته، در دیداری که با یکدیگر داشتند به بازی گلف پرداختند و قرار گذاشتند که دور برگشت آن هم نزدیک توکیو برگزار شود.

«سارا سندرز» معاون مطبوعاتی کاخ سفید، با اشاره به اشتیاقی که برای این ملاقات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد به خبرنگاران گفت: «بی‌تردید آبه و رئیس‌جمهوری ارتباط خوبی با یکدیگر دارند.»

اما با پایین آمدن میزان محبوبیت آبه به کمترین سطح و مناقشاتی که ترامپ درگیر آن است و بحران‌هایی که تمامی ندارند، هر دو رئیس دولت تحت فشار قرار دارند تا به نتیجه‌ای در این دور از گفت‌وگوها دست پیدا کنند.

«میریا سولیس»، پژوهشگر مؤسسه بروکینگ، گفت: «روابط از راه دور بسیار پیچیده‌اند و خطر دومین ملاقات آن‌ها بسیار بالا است.»

تصمیم ترامپ مبنی بر دیدار با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، در ماه جاری میلادی یا ماه ژوئن بدون مشورت با آبه صورت گرفت. و از آن بدتر این‌که این خبر را مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند، نه مقام‌های ژاپن.

از آن زمان، مقام‌های توکیو با ترس شاهد تاثیرگذاری مستقیم‌تر چین و کره جنوبی -که گرچه متحد ژاپن محسوب می‌شوند، اما تشویش‌آفرین هستند- در حل‌وفصل بحران هسته‌ای کره شمالی بودند؛ بحرانی که موجودیت ژاپن را زیر سؤال می‌برد.

پیونگ‌یانگ معمولا موشک‌های خود را بر فراز دریای ژاپن مورد آزمایش قرار می‌دهد و با این کار سطح هشدارها را در توکیو بالا می‌برد. ربودن شهروندان ژاپن از سوی کره‌شمالی نکته مهمی در منازعات دو کشور باقی مانده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز