خبرگزاری کار ایران

شینزوآبه دستور داد:

اخراج یک مقام وزارت اقتصاد ژاپن به اتهام رسوایی جنسی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۲۱

نخست‌وزیر ژاپن یک مقام برجسته در وزارت اقتصاد این کشور را به اتهام آزار جنسی چند خبرنگار زن از کار برکنار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، تصمیم گرفته که یک مقام برجسته وزارت اقتصاد را که به آزار جنسی چند خبرنگار زن متهم شده از کار برکنار کند. این خبر را روزنامه سانکی امروز -دوشنبه- منتشر کرد، بی‌آن‌که اشاره‌ای به منبع خود داشته باشد.

هفته‌نامه شینکو در گزارشی که پنج‌شنبه گذشته منتشر کرد خبر داد که «یوئینچی فوکودا»، معاون وزیر اقتصاد، اخیرا با یک خبرنگار زن رابطه خارج از عرف داشته است. در این گزارش آمده که فوکودا این اتهام‌ها را رد کرده است. 

این قضیه می‌تواند بار دیگر برای «تارو آسو»، وزیر اقتصاد، و آبه دردسرساز باشد که به‌خاطر رسوایی‌های مربوط به فساد و سرپوش گذاشتن بر آن از میزان محبوبیت‌شان کاسته شده است. اتهام‌های جدید به شک و شبهه درباره این‌که آبه تا چه مدت می‌تواند بر مسند قدرت باقی بماند دامن زده است. 

فوکودا که هنگام رسیدن به وزارت اقتصاد، اصحاب رسانه احاطه‌اش کرده بودند، گفت: «امروز در این باره اظهارنظر خواهم کرد.»

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا اظهارنظرش درباره استعفا دادن است، پاسخ داد: «نه، این‌طور نیست. اظهارنظرم درباره گزارش مجله است.»

وزیر اقتصاد چند روز پیش، به نمایندگان مجلس گفت که فوکودا درباره این مسئله با او صحبت کرده است. بنا به گفته آسو، فوکودا گفته که در خلوت خود با بسیاری افراد ملاقات داشته و نمی‌تواند به‌طور دقیق آن‌چه پیش آمده را به یاد آورد، اما از این به بعد مراقب خواهد بود با رفتارش باعث «سؤتعبیر نشود». 

آسو در این رابطه به فوکودا هشدار داد، اما هیچ مجازاتی برای او درنظر نگرفت.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز