خبرگزاری کار ایران

عراق تجاوز مثلث غربی به سوریه را محکوم کرد/ فراخوان صدر برای برگزاری تظاهرات اعتراضی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۰۵۰

رهبر جریان «صدر» در عراق حمله نظامی مثلث غربی به سوریه را مصداق «تروریسم آمریکایی» دانست و تظاهرات مردمی برای محکومیت این تجاوز را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، حمله موشکی بامداد امروز آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه، با واکنش دولت و مقام‌های عراقی همراه شده است.

«احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق حمله موشکی غرب علیه سوریه را «اقدامی بسیار خطرناک» توصیف کرد و هشدار داد این حمله ممکن است باعث کشیده شدن منطقه به سوی عواقب خطرناکی شود که امنیت و ثبات آن را تهدید کند. 

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و از روحانیون بارز شیعه در عراق، امروز- شنبه- حمله موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه را مصداق «تروریسم آمریکایی» دانست.

مقتدی صدر در پاسخ به درخواست «کمیته برگزاری تظاهرات‌ها»، در جریان صدر برای برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز در روز یکشنبه در بغداد شده است، اعلام کرد که این تظاهرات علیه تروریسم آمریکایی به صورت همزمان در همه شهرهای عراق برگزار شود.

مقتدی صدر گفت: «بهتر است که همه بافت‌های جمعیتی عراق در این حرکت اعتراض‌آمیز مشارکت و موضع خود را در مخالفت با حمله نظامی به سوریه اعلام کنند.»

این روحانی عراقی متذکر شد که رفتار تروریستی آمریکا در حمله نظامی به سوریه، تبعات مصیبت‌باری برای کل منطقه و به‌‌ویژه برای عراق به دنبال خواهد داشت.

صدر از همه تظاهرکنندگان خواسته است که پرچم‌های سوریه و عراق را در دست داشته باشند و از دادن هرگونه شعاری خودداری کنند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز