خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع نیروهای خط امام در پی حوادثاخیر فرانسه:

مبارزه با تروریسم به حربه‌ای سیاسی - تبلیغاتی علیه دیگران تبدیل شده است

کد خبر : ۲۴۴۰۰۵

سه گانه بی حرمتی به رسول اکرم(ص) در مطبوعات غربی و بی‌حرمتی به مسجد الاقصی در بیت المقدس و بی‌حرمتی به اماکن مذهبی از سوی تکفیری‌ها در سوریه و عراق همه در مسیری یکسان برای رسیدن به هدفی واحد است.

مجمع نیروهای خط امام در واکنش به اقدامات اخیر در فرانسه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قتل بی­گناهان، انزجار خود را از انتشار کاریکاتورهای موهن و بی­‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

حوادثتروریستی هفته‌های اخیر در فرانسه، پرسش‌ها و ابهامات متعددی را پیش روی همه انسان­‌ها و جریان­‌های سیاسی و فکری جوامع مختلف قرار داده است.

بدیهی است در فضای غیر شفاف، غبار آلود و پر هیاهوی امروز که بخشی از آن عمداً و با هدف سرپوش نهادن بر حقیقت و انحراف افکار عمومی انجام می‌شود، نمی­‌توان به قضاوت قطعی نشست و ای کاش با دسترسی آسان به اطلاعات پشت پرده و مرتبط با این حوادث، می‌شد تحلیل دقیق‌تری از آن داشت.

در عین حال به حسب وظیفه دینی و سیاسی و اجتماعی خود نکاتی را در این زمینه یادآور می‌شویم:

۱ - سال­‌ها قبل که دولت جنگ طلب جورج بوش با ادعای مبارزه با تروریسم، حمله نظامی به افغانستان و عراق را در دستور کار قرار داد. جریان اصلاح طلب با ارائه تحلیل­‌های مختلف و براساس شناخت عمیقی که از تحولات منطقه داشت، بارها تاکید کرد که این شیوه نه تنها به حذف و مهار تروریسم نمی­‌انجامد که افراط­‌ گرایی و خشونت را گسترش خواهد داد.

۲ - متاسفانه موضوع مبارزه با تروریسم، به حربه‌ای سیاسی، تبلیغاتی و امنیتی علیه دیگران تبدیل شده و با تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد، وضعیتی متناقض و دوگانه را در این عرصه شاهد هستیم. از یکسو جریان­‌های خشونت­ طلب تکفیری با دلارهای نفتی و حمایت­های امنیتی و نظامی از نقاط مختلف دنیا به سوریه و عراق و لبنان و سایر کشورها وارد می­‌شوند و از سوی دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم، ائتلاف­‌های سیاسی و نظامی تشکیل می‌شود.

۳ - یک سوال مهم در روزهای اخیر این است که به راستی چرا در سال­های گذشته، حتی در زمان جنگ غزه، جریانات تکفیری که مدعی دفاع از مسلمانان سنی مذهب هستند، هیچ اعتراضی به رژیم متجاوز صهیونیستی از خود نشان ندادند، اما در روزهای اخیر، پس از قتل تعدادی روزنامه نگار فرانسوی که احساسات مردم و به ویژه مردم اروپا جریحه دار شده بود، به یکباره چند یهودی را به گروگان گرفته و برخی از آنها را به قتل ­رساندند و پس از آن حجم گسترده­ای از مظلوم نمایی همراه با موج­ سواری رسانه ای را برای دولت اسرائیل به ارمغان آوردند؟ آیا وجدان های بیغرض حق ندارند تمام این سناریو را ساختگی بدانند؟

همگان می­‌دانند که دولت افراطی اسراییل، یکی از بدنام­ ترین و رسواترین کابینه‌های تاریخ حیات این رژیم است و تلاش زیادی دارد تا راه گریزی برای تبعات بدنامی خود نزد افکار عمومی دنیا دست و پا کند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی و جریان­های افراطی موجود در آن، مشروعیت خود را همیشه در جنگ و کشتار و خشونت دیده اند و امروز سعی دارند تا از رهگذر این حوادث، متاعی برای خود بسازند و چه جایی بهتر از کشوری مانند فرانسه و به دست جریانی خشن و خشونت طلب و بدنام که با تابلو اسلام و مسلمانان فعالیت می کند!

۴ - به نظر می­رسد یکی از برنامه­ های پیچیده سال­های اخیر ایجاد چالش در حوزه امر قدسی است که تقدس زدایی و کاستن از میزان حساسیت مسلمانان در قبال مقدسات یکی از پرده های آن به شمار می آید و بدیهی است بی انگیزگی و بی­ تفاوتی نسبت به مقدسات، زمینه هر حادثه سوء و انحراف را بیش از گذشته ایجاد می­کند.

بدون شک انسان فاقد امر قدسی، باید در خلا زندگی کند و در پی آن، سرمایه فرهنگی و اجتماعی او به یکباره از دست می رود وحیات فردی و اجتماعی اش نیز دستخوش تبعات ناگوار خواهد شد.

به همین دلیل معتقدیم سه گانه بی حرمتی به رسول اکرم(ص) در مطبوعات غربی و بی­حرمتی به مسجد الاقصی در بیت المقدس و بی­حرمتی به اماکن مذهبی از سوی تکفیریها در سوریه و عراق همه در مسیری یکسان برای رسیدن به هدفی واحد است.

آیا نباید این احتمال را داد که اگر در گذشته به دلیل رفتارهای افراطی ارباب کلیسا جریاناتی موفق به تقدس زدایی از مسیحیت شدند، امروز همان‌ها با بهانه قراردادن رفتارها و اقدامات خشونت طلبانه و غیر عقلانی گروهی متحجر به نام دفاع از دین، سعی در بدنام جلوه دادن اسلام و تقدس زدایی از آن دارند. در این میان کسانی که با قرائت خشن و متضاد با فطرت انسانی از اسلام، زمینه تحرک تکفیری‌ها را فراهم می­‌آورند، بیشترین بهانه را برای توهین به مقدسات ایجاد می‌کنند.

امروز بر همه دلسوزان و علاقمندان به پیامبر رحمت(ص) فرض است تا چهره نورانی اسلام رحمانی را با ادبیاتی همه فهم و منطقی عرضه کرده و خود نیز به لوازم آن ملتزم باشند.

مجمع نیروهای خط امام ضمن محکومیت قتل بی­گناهان، انزجار خود از انتشار کاریکاتور های موهن و بی­حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در یک نشریه فرانسوی را ابراز داشته و خواستار ممانعت جدی دولت و مسئولان فرانسوی از تکرار اینگونه رفتارهاست و امیدوار است حریم مقدسات در همه فرهنگ­ها همواره پاس داشته شود.

اگر قرآن کریم از همه مسلمانان میخواهد تا به مشرکان ومقدسات آنها توهین نکند. «ولا تسبّوا الذین یدعون من دون الله»(انعام آیه ۱۰۸) در مقابل پیروان سایر ادیان هم موظفند تا به مقدسات مسلمانان احترام بگذارند. در حقیقت توصیه قرآن حاکی از اهمیتی است که پیروان حضرت محمد(ص) برای مقدسات در هر فرهنگ و آیینی قائل هستند.

در پایان از همه نخبگان و فرهیختگان ادیان الهی می­‌خواهیم تابیش از گذشته به خطری که سرنوشت همه جوامع بشری را تهدید می­‌کند توجه کرده و در تعامل سازنده و با حفظ حریم همه ادیان و مقدسات در فرهنگ­‌ها و مذاهب مختلف مسیر معنویت گرایی رابیش از پیش هموار سازند و فراموش نکنند که دمیدن بر شیپور اختلافات به نفع هیچکس نیست و البته اصرار بر تکرار رفتارهای توهین آمیز و تحریک کننده هم نسبتی با آزادی بیان ندارد. زیرا آزادی نباید و نمی تواند متضمن توهین به دیگران ومحدود کننده آزادی آنان باشد.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز