خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصمیم‌گیری آمریکا برای حمله به سوریه طی ۴۸ ساعت آینده/ گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مرکل درباره حوادث دوما/ اعلام زمان دیدار کیم و ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۷۷

تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه تا ۴۸ ساعت آینده، اعلام زمان دیدار آینده رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان درباره حمله شیمیایی به دوما در سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که حداکثر تا ۴۸ ساعت دیگر تصمیم نهایی آمریکا در ارتباط با حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، اعلام می‌شود.

-«کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی برای نخستین بار از «مذاکره» با ایالات متحده سخن گفته است.

- مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پاسخ نظامی جمعی به حملات شیمیایی ادعایی در شهر دوما در سوریه را بررسی می‌کند.

- روسیه اعلام کرد کارشناسان ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح‌های شیمیایی در منطقه‌ای از سوریه که «کلاه سفید‌ها» مدعی شدند حمله شیمیایی صورت گرفته، پیدا نکردند.

- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که اف‌بی‌آی مدارک بیشتری در رابطه با پرونده ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین این کشور در اختیار کنگره قرار می‌دهد.

- «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار رای‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن درباره حملات شیمیایی ادعای در شهر دوما در سوریه، شده است.

- سوریه نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاک سوریه و حمایت مداوم این رژیم از اعضای گروه‌های تروریستی هشدار داد.

- آمریکا در صدد تصویب قطعنامه‌ای جدید در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص حملات شیمیایی در سوریه است.

- کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان بر موضع مسکو در مخالفت با ادعاهای غرب مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه افراد مسلح تاکید کرد.

- چین اعلام کرد که با اقدام آمریکا در راستای فروش تسلیحات به تایوان مخالف است.

- در پی انفجار در یک ساختمان مسکونی تحت کنترل نیروهای مخالف در ادلب سوریه، ۱۵ غیرنظامی کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز