خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه/ درخواست مسکو برای تشکیل نشست شورای امنیت/ شلیک موشک انصارالله به سمت مخازن نفت شرکت «آرامکو»

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۹۴

اعلام کاخ سفید مبنی بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تا زمان شکست داعش در این کشور و درخواست مسکو برای تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پرونده جاسوس سابق روس از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، کاخ سفید اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به پایان ماموریت خود در سوریه رسیده‌اند ولی فعلا و تا زمان شکست کامل گروه تروریستی داعش، در سوریه باقی خواهند ماند.

- روسیه درخواست برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی مساله مسمومیت جاسوس روس را ارائه کرده است.

- سازمان منع تسلیحات شیمیایی با ارائه یافته‌های خود درباره پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» به روسیه مخالفت کرد.

- دولت جدید اتریش در تلاش است حجاب را در مدارس ابتدایی و کودکستان‌های این کشور ممنوع کند.

- دادگاهی در مصر ۳۵ نفر را به اتهام تشکیل گروهک‌های تروریستی به حبس ابد محکوم کرد.

-«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد با همتای روس خود برای ساخت بیمارستانی در شهر «تل ابیض» سوریه به توافق رسیده است.

- پایگاه خبری کنگره آمریکا نوشت: « خروج یک جانبه آمریکا از برجام لزوما نشان‌دهنده فروپاشی توافق و از سرگیری برنامه سلاح هسته‌ای از سوی ایران نیست.»

- وزیر دفاع ونزوئلا از سیاست‌های واشنگتن در قبال کاراکاس انتقاد کرد.

- یک منبع خبری وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش موشکی را به سمت مخازن متعلق به شرکت نفتی آرامکوی عربستان شلیک کرده است.

- «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه بر اهمیت حفظ «جامعه مدنی فعال» در مصر تاکید کرد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دستور استقرار نیرو در مرز آمریکا – مکزیک را به منظور مبارزه با مهاجرت غیرقانونی امضا کرد.

- رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه اعلام کرد که حدود چهار هزار فرد مسلح با خانواده‌هایشان از طریق گذرگاه انسانی اردوگاه الوافدین در غوطه شرقی از زمان آغاز آتش‌بس انسانی خارج شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز