خبرگزاری کار ایران

توافق ترامپ و ماکرون برای واکنشی «مشترک و شدید» به حملات شیمیایی ادعایی در دوما

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۱۸۴

روسای جمهور آمریکا و فرانسه، با انتشار بیانیه مشترکی وعده «واکنشی هماهنگ، شدید و مشترک» به حملات شیمیایی ادعایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق را داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، کاخ سفید، بامداد امروز- دوشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، طی تماسی تلفنی حملات شیمیایی در سوریه را محکوم کردند.

طبق بیانیه کاخ سفید، ترامپ و ماکرون توافق کردند که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه باید مسئولیت نقض‌های مداوم حقوق بشر در این کشور را متحمل شود.

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه همچنین بر تبادل اطلاعات درباره ماهیت حملات شیمیایی در سوریه و هماهنگی برای واکنشی «مشترک و شدید» ، توافق کردند.

آمریکا و همچنین فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بودند که در صورت اثبات نقش داشتن نظام دمشق در حملات شیمیایی، به سوریه حمله خواهند کرد.

طبق این گزارش، گروه تروریستی «جیش الاسلام» که فرماندهان نظامی ارشد آن در عربستان سعودی به‌سر می‌برند، روز گذشته مدعی شد که ارتش سوریه دست به حملات شیمیایی به این شهر زده است.

دونالد ترامپ نیز در پیام‌های توییتری، روسیه و ایران را مسئول حملات شیمیایی ادعایی در دوما دانست و گفت که سوریه «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

ساعاتی پس از این اتهام‌زنی‌ها، رسانه‌های دولتی سوریه از حملات موشکی به سمت فرودگاه «تیفور» در حومه حمص خبر دادند که در پی آن، شماری کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز