خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی پادشاه عربستان و ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۴۳

پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ایران، مساله فلسطین، یمن و سوریه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی عصر روز گذشته -دوشنبه- با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از بیانیه اخیر کاخ سفید و موضع آمریکا علیه انصارالله تشکر کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) در این باره نوشت، «پادشاه عربستان در این گفت‌وگوی تلفنی بر تلاش‌های ریاض برای حل بحران یمن و ارائه حمایت‌های انسان‌دوستانه و امدادی به مردم این کشور تاکید کرد».

از سوی دیگر، ترامپ با اشاره به ضرورت مقابله با ایران به نقش عربستان سعودی در تحقق ثبات در منطقه و تلاش‌هایش در این زمینه تاکید کرد.

ملک سلمان در این گفت وگوی تلفنی همچنین بر موفقیت آمیز بودن سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به آمریکا تاکید کرد و گفت: «این سفر منعکس کننده روابط ویژه ای است که دو کشور آمریکا و عربستان در بهترین حالت آن قرار دارند.»

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات اخیر فلسطین گفت‌وگو شد.

در ادامه آمده است که پادشاه عربستان سعودی همچنین «بر ضرورت حرکت رو به جلوی روند صلح در خاورمیانه و تلاش بین‌المللی در این زمینه اشاره و تاکید کرد مواضع ریاض در قبال مساله فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین برای تاسیس حکومت مستقل به پایتختی قدس ثابت است».

رهبران عربستان و آمریکا همچنین بر «اهمیت تلاش‌های بین‌المللی در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه تاکید کردند و ملک سلمان بر ضرورت حل بحران سوریه بر اساس دستیابی به آرمان‌های مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز