خبرگزاری کار ایران

کومی خطاب به ترامپ:

مردم آمریکا می‌دانند چه کسی شرافتمند است

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۶۹

مدیر پیشین اف‌بی‌آی خطاب به رییس‌جمهوری آمریکا گفت که مردم این کشور می‌توانند تشخیص دهند چه کسی شرافتمند است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جیمز کومی» مدیر سابق اف‌بی‌آی در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا درباره برکناری «اندرو مک کیب» معاون سابق اف‌بی‌آی، گفت که مردم آمریکا می‌توانند تشخیص دهند چه کسی شرافتمند است.

کومی در توییتر خود نوشت: «آقای رییس‌جمهور، مردم آمریکا خیلی زود داستان من را خواهند شنید و آنها می‌توانند تشخیص دهند چه کسی شرافتمند است و چه کسی شرافتمند نیست.»

کتاب خاطرات جیمز کومی قرار است با نام «وفاداری سطح بالاتر: حقیقت، دروغ‌ها و رهبری» قرار است ۱۷ آوریل منتشر شود.

جیمز کومی سال گذشته با دستور ترامپ، برکنار شد.

رامپ ساعاتی پس از اخراج مک‌کیب، در پیامی توییتری نوشت: «امروز، روز عالی برای دمکراسی است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «جیمز کومیِ» مقدس‌نما رییس او بود و کاری کرد که او معصوم جلوه کند. او از همه دروغ‌ها و فساد در بالاترین سطوح اف‌بی‌آی، مطلع بود.

طبق این گزارش، اندرو مک کیب، معاون اف‌بی‌آی، روز گذشته با حکم «جف سشنز» وزیر دادگستری اخراج شد. مک کیب دو روز دیگر بازنشسته می‌شد.

مک کیب بارها از سوی ترامپ تحت انتقاد قرار گرفته بود. او مسئول بررسی پرونده «هیلاری کلینتون» و نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ بود.

از سوی دیگر، مک کیب با اعتراض به حکم برکناری خود، گفته است به دلیل اینکه شاهد وقایع پس از اخراج جیمز کومی رئیس پیشین اف‌بی‌آی بوده، اخراج شده‌ است.

ناظران سیاسی ،‌این اخراج را همراه با قصد و غرض‌های جناحی و شخصی دانسته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز