خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین نشست شورای امنیت درباره سوریه طی یک ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۴۹

شورای امنیت سازمان ملل چهارمین نشست خود درباره سوریه را در یک ماه اخیر برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است دوشنبه آینده چهارمین نشست خود درباره سوریه را برای بررسی شرایط انسانی و حقوق‌بشر در این کشور طی یک ماه اخیر برگزار کند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل در این باره گفت: «زید رعد الحسین» نماینده سازمان ملل در حقوق بشر به درخواست فرانسه، انگلیس و آمریکا و پرو و دیگر اعضای شورای امنیت این سازمان گزارشی را در خصوص شرایط سوریه ارائه می‌کند. قرار است این نشست ساعت ۱۵ روز دوشنبه و به صورت علنی برگزار شود.

شورای امنیت سازمان ملل عصر روز گذشته –جمعه- نشستی را با مشارکت «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه برگزار کرد و دی میستورا در این نشست درباره شرایط انسانی در سوریه و تلاش‌های انجام شده برای پیگیری روند سیاسی در سوریه توضیحاتی را ارائه کرد.

شورای امنیت پیشتر و در تاریخ ۱۲ مارس نیز نشستی با حضور «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل برگزار کرد و در آن راه‌های اجرای طرح ۲۴۰۱ مورد بحث قرار گرفت. این طرح خواستار اجرای آتش‌بس انسانی به مدت ۳۰ روز در سوریه با هدف ارائه کمک‌های انسانی به غیرنظامیان و خارج کردن بیماران و زخمی‌شدگان شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز