خبرگزاری کار ایران

جزئیاتی درباره دستور پوتین برای سرنگونی یک هواپیمای مسافربری/ رئیس‌جمهور روسیه: پدرم بزرگم آشپز لنین و استالین بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۷۴

رئیس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی دستور حمله و سرنگونی یک هواپیمای مسافربری را صادر کرده بود که بر اساس گزارش‌ها یک بمب حمل می‌کرد و قصد حمله به بازی‌های المپیک زمستانه در سوچی را داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در فیلمی که روز گذشته –یکشنبه- پخش شده می‌گوید که در سال ۲۰۱۴ دستور داده تا یک هواپیمای مسافربری که بر اساس هشدار داده شده یک بمب حمل می‌کرد و قصد حمله به بازی‌های المپیک زمستانه سوچی در این کشور را داشت است، سرنگون شود.

وی در فیلم مستندی با عنوان «پوتین» که در شبکه‌های اجتماعی روسیه منتشر شده است به «آندره کوندراشف» خبرنگار می‌گوید که اندکی پیش از آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانه سوچی در تاریخ هفتم فوریه سال ۲۰۱۴ تلفنی از یک مقام ارشد امنیتی مسئول این بازی‌ها دریافت کرده است.

پوتین در این فیلم می‌گوید: «وی در این مکالمه تلفنی به من گفت که هواپیمایی که از اوکراین در راه استانبول است، دزدیده شده است و خلبان آن درخواست فرود در سوچی را دارد.»

خلبان بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی ترکیه که از خارکف در اوکراین به استانبول در پرواز بود، گزارش کرده است که یکی از مسافران یک بمب به همراه دارد و هواپیما قصد تغییر مسیر خود به سمت سوچی را دارد.

۱۱۰ مسافر در این پرواز حضور داشتند و این در حالی است که ۴۰ هزار نفر در استادیومی در سوچی برای دیدن مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک گردهم آمده بودند.

پوتین در ادامه می‌گوید که توصیه‌هایی را از این مقام افسر امنیتی دریافت کرده است که در این مواقع اورژانسی راه‌حل سرنگون کردن هواپیما است.

پوتین در این باره می‌گوید: «به آنها گفتم که بر اساس برنامه عمل کنید.»

پس از چند دقیقه پوتین یک تلفن دیگر دریافت کرد و به وی اطلاع داده شد که هشدار اشتباه به وی داده شده است و این هواپیما به مسیر خود به مقصد ترکیه در حرکت است.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین در روز یکشنبه اظهار نظرهای مطرح شده در این فیلم را تایید کرد.

پوتین در بخش دیگری از این فیلم دو ساعته می‌گوید که پدربزرگ پدری‌اش آشپز «جوزف استالین» و «ولادیمر لنین» رهبران شوروی سابق  بود‌ه‌است.

پوتین در این باره می‌گوید که پدربزرگش در یک خانه ییلاقی در بخشی از مسکو آشپز لنین و پس از وی استالین بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز