خبرگزاری کار ایران

فلسطین از ترامپ و نتانیاهو به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۰۰

یکی از رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین به‌زودی شکوائیه‌ای علیه رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «صالح رافت»  عضو شورای اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، امروز -دوشنبه- طی گفت‌وگویی با «رادیو فلسطین» اعلام کرد، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین طی چند روز آینده عازم پایتخت هلند خواهد شد تا شکوائیه‌ای علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، به دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیم کند.

رافت تصریح کرد، این شکایت کیفری به دلیل مشارکت نتانیاهو و وزیر جنگش در جنایات علیه ملت فلسطین مطرح شده است.

این دیپلمات فلسطینی تصریح کرد، المالکی علیه دولت آمریکا به دلیل تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این‌باره است، شکایت خواهد خواهد کرد.

ترامپ در ششم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، تصمیم خود درباره یهودی‌سازی قدس را اعلام و تأکید کرد که آمریکا سفارتش را به این شهر منتقل خواهد کرد.

دادگاه کیفری بین‌المللی در ماه آوریل ۲۰۱۵ با درخواست فلسطین برای عضویت در این نهاد حقوقی موافقت کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز