خبرگزاری کار ایران

بررسی مثلث «اسرائیل، عربستان و مصر» روی میز ترامپ و نتانیاهو

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، نخست‌وزیر این رژیم در دیدار برنامه‌ریزی شده خود با رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌خواهد تشکیل مثلث «اسرائیل، عربستان و مصر» را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در دیدار برنامه‌ریزی شده خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌خواهد تشکیل مثلث «اسرائیل، عربستان و مصر» را مورد بررسی قرار دهد و ترامپ نیز از این موضوع استقبال می‌کند.

شبکه اول تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر، تصریح کرد، نتانیاهو و ترامپ دو موضوع «نگران‌کننده برای اسرائیل» را بررسی خواهند کرد . موضوع اول شهرک‌سازی و موضوع دوم پی بردن به تصمیمات ضد ایرانی ترامپ است، که این تصمیمات هم شامل برنامه هسته‌ای تهران می‌شود و هم شامل نحوه مقابله با ائتلاف ایران، حزب‌الله لبنان و سوریه در بلندی‌های جولان.

این منبع عبری‌زبان افزود، ارتش سوریه پس از پیروزی در حلب همچنان در بلندی‌های جولان پیشروی می‌کند و ترامپ نیز از این مسأله آگاه است و همچون نتانیاهو خواهان تشکیل مثلث اسرائیل، عربستان و مصر است، تا این مثلث در وهله نخست به مقابله با ایران بپردازد و از اقدامات ضد‌ایرانی آمریکا حمایت کند و عربستان و اسرائیل برای همکاری با یکدیگر در این زمینه هیچ مشکلی ندارند. در وهله دوم اعمال فشار بیشتر به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز مذاکرات و اعطای امتیازات است زیرا عباس برای آغاز مذاکرات تحت فشار مصر و عربستان است.

شبکه اول تلویزیون اسرائیل در عین حال متذکر شد، تشکیل مثلث اسرائیل، عربستان و مصر با مشکلات زیادی مواجه است؛ زیرا روابط مصر و عربستان تیره است، و روابط مصر و محمود عباس به علت حمایت دولت قاهره از «محمد دحلان» تیره‌تر شده است.

کد خبر : ۴۵۸۷۹۹