خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر اسرائیل سفر به سوئیس را لغو کرد؛

مشارکت احتمالی نتانیاهو در مراسم تحلیف ترامپ

منابع رسمی در تل‌آویو از لغو سفر برنامه‌ریزی شده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سوئیس خبر داده‌اند. در همین حال، رسانه‌های عبری‌زبان مشارکت احتمالی وی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را دلیل لغو این سفر خوانده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» سفر خود به سوئیس به منظور مشارکت در کنفرانس اقتصادی «داووس»، که قرار بود در تاریخ ۱۷ ژانویه برگزار شود را لغو کرد.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از معاونان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نوشت: دلیل لغو سفر نتانیاهو به سوئیس ارتباطی به تحقیقات درباره پرونده‌های فساد وی ندارد بلکه این تصمیم به‌دلیل عدم تمایل وی به مواجه شدن با برخی مقام‌های جهان است.

معاونان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از برنامه قریب‌الوقوع وی برای دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، خبر دادند.

این در حالی‌ است که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از مشارکت احتمالی نتانیاهو در مراسم تحلیف دونالد ترامپ است. روزنامه «نیویورک پست»، ماه گذشته گزارش داده بود: «مشاوران دونالد ترامپ درخواست کرده‌اند نتانیاهو به مراسم تحلیف در کاخ سفید دعوت شود یا دیداری بین مسئولان (آمریکایی و اسرائیلی) صورت گیرد.»

این در حالی است که دعوت روسای جمهوری کشور‌ها و دولت‌ها برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نقض پروتکل تلقی خواهد شد و تنها سفرای کشور‌ها می‌توانند در چنین مناسبت‌هایی حضور داشته باشند.

 

کد خبر : ۴۴۶۶۹۱