خبرگزاری کار ایران

مخالفت ترامپ با درخواست نتانیاهو برای لغو توافق هسته‌ای با عربستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۵۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به واشنگتن از رئیس‌جمهور آمریکا خواست توافق با عربستان برای ساخت رآکتور هسته‌ای در این کشور را لغو کند اما ترامپ با این درخواست مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، یک شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برای لغو مقدمات مربوط به توافق میان عربستان و آمریکا جهت ساخت رآکتور هسته‌ای موافقت نکرده و به نتایناهو گفته است که اگر آمریکا این رآکتورها را نفروشد، عربستان آنها را از کشورهایی مانند روسیه یا فرانسه خریداری خواهد کرد.

عربستان سعودی طی ماه‌های اخیر از تصمیم خود برای ساخت نیروگاه هسته‌ای خبر داده و اعلام کرده است برنامه ویژه‌ای برای ساخت 17 نیروگاه هسته‌ای را در دستور کار دارد.

طبق گزارش تلویزیون اسرائیل، نخست‌وزیر این رژیم پس از روبه‌رو شدن با مخالفت ترامپ با درخواستش، از وی خواست که در صورت موافقت نهایی واشنگتن با ساخت رآکتور هسته‌ای در عربستان، شروط مناسبی را مطرح کند تا عربستان نتواند در داخل کشور به غنی‌سازی اورانیوم اقدام کند.

با این حال، ترامپ هیچ پاسخ قطعی به نتانیاهو در خصوص توافق هسته‌ای با سعودی‌ها نداده و طرفین موافقت کرده‌اند که گفت‌وگوهای بیشتری در این‌باره انجام شود.

براین اساس، عربستان سعودی برخورداری از حق غنی‌سازی اورانیوم را به عنوان شرط برای شرکت‌های آمریکایی قرار داده است که می‌خواهند قراردادهای ساخت رآکتور هسته‌ای در عربستان را امضا کنند. طبق گزارش‌های رسانه‌ای، ارزش این قرادادها ده‌ها میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز