خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه غوطه شرقی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۶۸

ارتش سوریه با تشدید عملیات نظامی خود در غوطه شرقی، در این منطقه دست به پیشروی زده و به گزارش تلویزیون دولتی و یک گروه وابسته به معارضان، توانسته است که ارتباط شمال و جنوب این منطقه را قطع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی سوریه، روز گذشته از تصرف شهر «مسرابا» واقع در مسیر جاده‌ای که نیمه شمالی و جنوبی منطقه تحت کنترل شورشیان در غوطه شرقی را به یکدیگر متصل می‌کند خبر داد و ساعاتی بعد نیز از داخل این شهر گزارش پخش کرد.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که اخبار جنگ را جمع‌آوری و منتشر می‌کند، اعلام کرد که تصرف مسرابا و پیشروی در مزارع اطراف آن، جاده‌های مهم را مستقیما در تیررس ارتش سوریه قرار می‌دهد و به این ترتیب ارتباط دو شهر مهم مسرابا و «دوما» که در کنترل شورشیان است، قطع خواهد شد.

با وجود این، سخنگوی گروه شورشی «جیش الاسلام»، یکی از دو گروه اصلی مستقر در غوطه شرقی مدعی شده که حمله به مسرابا دفع شده و ارتباط آن با شهرهای دوما و حرستا قطع نشده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش سوریه طی سه هفته اخیر با حملات سنگین نیمی از غوطه شرقی را تحت کنترل خود درآورده است.

شامگاه جمعه، شمار زیادی از عناصر شورشی وابسته به گروه جبهه النصره، بر اساس توافقی با دمشق، از غوطه شرقی خارج شدند. ولی این گروه بخش کوچکی از نیروهای شورشی غوطه شرقی را تشکیل می‌دادند و جیش‌الاسلام و فیلق‌الرحمن که دو گروه اصلی شورشی در منطقه هستند می‌گویند چنین توافقی نخواهند کرد.

بازپس‌گیری غوطه شرقی برای دولت سوریه از زمان آزادسازی حلب در دسامبر ۲۰۱۶ بزرگترین پیروزی نظامی محسوب خواهد شد وتعادل قوا را به نفع این نظام تغییر داد.

طبق این گزارش، دولت سوریه مسیرهای امنی برای خروج غیرنظامیان از منطقه تعیین کرده ولی به نظر می‌رسد تاکنون کسی از غوطه شرقی خارج نشده است. دمشق و مسکو شورشیان را متهم کرده‌اند که مانع خروج مردم می‌شوند.

شورشیان این مساله را رد کرده و مدعی شده‌اند مردم در هراس از سرکوب حکومت حاضر نیستند از منطقه خارج شوند. اما یک شاهد خبرگزاری رویترز روز جمعه دیده است که از مناطق تحت کنترل شورشیان به سوی یکی از این گذرگاه‌ها شلیک می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز