خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی در تناقض با قطعنامه شورای امنیت نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۹۹

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر حمایت مسکو از عملیات نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و مطابقت کامل این عملیات با قطعنامه اخیر شورای امنیت، تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز- چهارشنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد، روسیه معتقد است که عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق در تناقض با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست و نیروی هوایی روسیه از عملیات در این منطقه حمایت می‌کند.

زاخارووا متذکر شد، بند دوم قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه، عملیات علیه داعش، القاعده، جبهه‌النصره و دیگر گروه‌هایی که در فهرست تروریستی سازمان ملل درج شده‌اند را شامل نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، تروریست‌ها در غوطه شرقی روزانه آتش‌بس اعلامی از سوی مسکو را نقض می‌کنند در حالی‌که دمشق کاملا به این آتش‌بس پایبند است.

این دیپلمات روس، تروریست‌ها را مسئول قتل غیرنظامیان در غوطه اعلام کرد و ادعاهای کشورهای غربی درباره اقدام ارتش سوریه به بمباران غوطه شرقی و استفاده از تسلیحات شیمیایی در این منطقه را رد کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری، بر ضرورت دادن اجازه به عناصر مسلحی که با ترک غوطه موافقت کرده‌اند، تأکید کرد و در عین حال گفت که تروریست‌ها همچنان بر جنگیدن اصرار دارند.

وزارت دفاع روسیه، صبح امروز اعلام کرد که برخی از عناصر مسلح «به صورت جدی به پیشنهاد مسکو درباره عقب‌نشینی از غوطه فکر می‌کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز