خبرگزاری کار ایران

انتخابات پارلمانی ایتالیا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۲۲

انتخابات پارلمانی ایتالیا از صبح امروز – یکشنبه- در این کشور آغاز شده و قرار است تا ساعت ۲۳ به وقت محلی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، انتخابات پارلمانی ایتالیا امروز در حالی‌ برگزار می‌شود که رقابت اصلی میان ائتلاف «سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر اسبق و راست‌گرایان افراطی، عوام‌گرایان، و چپ‌ میانه جریان دارد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ائتلاف سیلویو برلوسکنی با حزب افراط‌گرای «لا لگا» و دو حزب کوچک‌تر، در حال حاضر از بیشترین حمایت برخوردار است ولی هنوز مشخص نیست که این حزب می‌تواند میزان آرای مورد نیاز را از آن خود کند یا خیر.

برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که به‌دلیل پرداخت رشوه و «رابطه جنسی غیرقانونی» احکام قضائی دریافت کرده، قادر نیست رهبری دولت را به‌طور مستقیم در دست‌ گیرد. برلوسکنی برای نخست‌وزیری، در صورت پیروزی در انتخابات، «آنتونیو تاجانی» رئیس فعلی پارلمان اروپا را نامزد کرده‌است.

حزب چپ میانه «دموکرات» به رهبری «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا است از دیگر رقبا در این انتخابات است.

اگر هیچ‌یک از احزاب نتوانند به حد نصاب برای تشکیل دولت دست یابند و قادر نباشند ائتلافی با احزاب و گروه‌های دیگر تشکیل دهند، رئیس‌جمهوری ایتالیا، می‌تواند دستور تشکیل یک دولت موقت و برگزاری دوباره انتخابات را صادر کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز