خبرگزاری کار ایران

آغاز دومین روز انتخابات پارلمانی ایتالیا

کد خبر : ۵۰۹۲۳

در پایان نخستین روز رای‌گیری اعلام شد که مشارکت در این انتخابات حدود ۵۵ درصد بوده که میزان آن نسبت به دوره پیشین آن که در سال ۲۰۰۸ میلای برگزار شد، هفت درصد کاهش داشته است.

انتخابات سراسری پارلمان ایتالیا که از روز گذشته آغاز شده، امروز ساعت ۱۵ به وقت ایتالیا (۱۴ گرینویچ) پایان خواهد یافت و نتیجه نهایی آن چند ساعت بعد اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در پایان نخستین روز رای‌گیری اعلام شد که مشارکت در این انتخابات حدود ۵۵ درصد بوده که میزان آن نسبت به دوره پیشین آن که در سال ۲۰۰۸ میلای برگزار شد، هفت درصد کاهش داشته است.

به گفته ناظران یکی از دلایل اصلی کاهش مشارکت مردمی سرد بودن هوا و بارش برف در برخی نقاط این کشور در روز یکشنبه بوده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی ایتالیا و نقشی که این کشور در منطقه یورو بازی می‌کند، نتیجه این انتخابات در آینده اقتصادی ایتالیا و اروپا تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که دو هفته پیش منتشر شد، ائتلاف نامزدهای چپ میانه به رهبری «پیر لوئیجی برزانی» دبیر حزب دموکراتیک ایتالیا شانس زیادی برای پیروزی در مقابل ائتلاف راست میانه به رهبری «سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر سابق دارد.

ائتلاف میانه به رهبری «ماریو مونتی» نخست‌وزیر مستعفی و کفیل نخست‌وزیری نیز در این انتخابات با دو جریان اصلی رقابت دارد.

این انتخابات دو ماه زودتر از زمان موعد به دلیل کناره‌گیری حزب برلوسکنی از حمایت دولت تکنوکرات مونتی برگزار می‌شود.

در پی آن مونتی از نخست‌وزیری استعفا کرد و متعاقب آن «جورجو ناپولیتانو» رئیس‌جمهوری ایتالیا پارلمان این کشور را منحل کرد.

برلوسکنی گفته است که حزب «اتحادیه شمال» به همراه «جنبش مردم و آزادی» که خود او رهبری‌اش را بر عهده دارد، در صورت پیروزی یک دولت راست میانه تشکیل خواهند داد.

وی که سه دوره نخست‌وزیر ایتالیا بوده با اتهام‌هایی همچون تقلب مالیاتی و فساد اخلاقی رو‌به‌رو بوده است.

انتخابات پارلمانی ایتالیا در حالی برگزار می شود که این کشور از نظر اقتصادی در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد. از جمله نرخ بیکاری در این کشور به بالای ۳۶ درصد رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز