خبرگزاری کار ایران

تمدید کمک مالی واشنگتن به اردن برای ۵ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۷۲

کمک مالی واشنگتن به اردن به مدت پنج سال دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام اردنی امروز –چهارشنبه- اعلام کرد که کمک مالی واشنگتن به این کشور به مدت پنج سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز تفاهم‌نامه مربوط به این موضوع را امضا کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده بود حمایت مالی از کشورهایی که با تصمیم وی درباره قدس مخالفت می‌کنند را متوقف خواهد کرد.

به گفته این مقام اردنی که نامش فاش نشده، بر اساس این تفاهم‌نامه که (ام او یو) نام دارد سالانه حداقل کمک مالی حدود یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار از سوی واشنگتن به اردن ارائه می‌شود. این مبلغ از سال جاری میلادی به عمان ارائه می‌شود.

تفاهم‌نامه پیشین میان آمریکا و اردن به مدت سه سال اجرایی شده بود.

این در حالی است که اردن به شدت با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالفت کرده بود.

در دسامبر گذشته، ترامپ تهدید کرده بود که کمک‌های مالی خود به کشورهایی که به نفع قطعنامه سازمان ملل که خواستار عقب‌نشینی آمریکا از تصمیم خود درباره قدس می‌شد رای مثبت داده بودند را متوقف می‌کند.

اردن از جمله کشورهایی بود که از این قطعنامه حمایت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز