خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اتحادیه اروپا:

از منافعمان در برجام حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۶۲۳

یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از منافع شرکت‌های اروپایی در برجام حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با «اوراسی تی‌وی»،  گفت که این اتحادیه همواره به دنبال محافظت از منافع شرکت‌های خود است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا برنامه احتمالی برای محافظت از سرمایه‌گذاران اروپایی در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران دارد یا نه، نیز گفت: «ما نباید درباره موقعیت‌های احتمالی گمانه‌زنی کنیم.»

وی افزود: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، اروپا درباره اینکه چه اقدامی صورت دهد تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

اروپا می‌گوید که به طور کامل از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. برخی از تحلیلگران و نمایندگان پارلمان عنوان کردند که اسیر فشارهای واشنگتن در این زمینه نمی‌شوند.

پس از نزدیک به دو سال مذاکرات، چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آمریکا و آلمان به همراه اتحادیه اروپا که به گروه ۱+۵ شناخته می‌شدند با تهران بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به توافق رسیدند.

اما دولت ترامپ این توافق را شرم‌آور خواند و گفت که برجام بر اساس منافع ملی آمریکا نیست و باید تصحیح شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی هشدار داده بود که «این آخرین فرصت است. از کشورهای کلیدی اروپایی خواسته‌ام تا برای اصلاح اشتباهات اساسی در توافق و حمایت از مردم ایران به ما بپیوندند. اگر بقیه کشورها در این دوران نتوانند اقدامی کنند عضویت آمریکا در این توافق را لغو خواهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز