خبرگزاری کار ایران

ادامه همکاری سئول با پیونگ‌یانگ بر سر بازی‌های المپیک زمستانه

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۵۳

کره‌جنوبی بر سر پروژه دیگری در ارتباط با المپیک زمستانه با کره‌شمالی همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام دولت کره‌جنوبی امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد که با وجود مخالفت کره‌شمالی با اجرای مشترک برنامه فرهنگی با کره‌جنوبی در المپیک زمستانه، سئول به دنبال همکاری با پیونگ‌یانگ بر سر پروژه دیگری در ارتباط با این المپیک است.

کره‌شمالی با متهم کردن رسانه‌های کره‌جنوبی به توهین به احساسات عمومی، اجرای برنامه فرهنگی مشترک با سئول در تاریخ چهارم فوریه را لغو کرد.

یک مقام آگاه در وزارت اتحاد کره‌جنوبی در این باره گفت که سئول و پیونگ‌یانگ همچنان بر سر جزئیات اعزام ورزشکاران کره‌جنوبی به کره‌شمالی برای آموزش یافتن در پیست اسکی «ماسیکریونگ» در حال گفت‌وگو هستند.

این مقام آگاه که خواست به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش نشود، در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی در ارتباط با برنامه آموزشی مشترک وجود ندارد».

این مقام آگاه همچنین تاکید کرد: «احتمالا هیچ برنامه اجرایی مشترکی میان کره‌شمالی و جنوبی پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانه اجرا نخواهد شد. قرار است بازی‌های المپیک زمستانه ۹ فوریه در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی برگزار شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز