خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر ادامه فشارهای بین‌المللی علیه کره‌شمالی/حمله موشکی یمن به جنوب عربستان/ سومین دیدار مقام‌های کره‌جنوبی و شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۲۷

سومین دیدار مقام‌های کره‌جنوبی و شمالی، درگذشت کودک پنج روزه در غزه به دلیل نبود تجهیزات پزشکی و تاکید وزیر خارجه آمریکا بر ادامه فشارها علیه کره‌شمالی تا توفق کامل برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، یک منبع اروپایی نشست پنج‌جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن را که روز جمعه گذشته در واشنگتن حول محور سوریه برگزار شد، فاش کرد.

- وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که فشار‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی، تا توقف کامل برنامه هسته‌ای این کشور، ادامه می‌یابد.

- رییس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود بار دیگر مساله ساخت دیوار در مرز جنوبی این کشور و جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی و مواد مخدر را مطرح کرد.

- رییس‌جمهوری ترکیه از ناتو خواست درباره تنش‌های مرز‌های شمالی سوریه موضع‌گیری کند.

- منابع عربی شب گذشته از حمله موشکی یمن به فرودگاه «جازان» در جنوب عربستان خبر دادند.

- سفارت جدید آمریکا در لندن بدون حضور رییس‌جمهوری این کشور آغاز به کار کرد.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن فعلا از پرداخت ۶۵ میلیون دلار از کمک سالیانه خود به آژانس ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی خودداری می‌کند.

- اتحادیه اروپا اعلام کرد که اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران را «به دقت ارزیابی» می‌کند.

- یونان، اردن و قبرس خواستار حمایت موثرتر از کشورهایی شدند که در خط مقدم هجوم پناهجویان از خاورمیانه قرار دارند.

- یک نوزاد پنج روزه فلسطینی در نوار غزه به دلیل نبود تجهیزات مناسب پزشکی و دستگاه تنفسی در بیمارستانی در غزه جان داد.

- پزشک کاخ سفید گفت: به رغم عادت ترامپ به خوردن فست فود و ورزش نکردن، از نظر جسمانی در شرایطی بسیار عالی است و این موضوع به دلیل «ژن‌های خوبی» است که خداوند به او عطا کرده.

- مقام‌های کره‌شمالی و کره‌جنوبی امروز –چهارشنبه- برای سومین بار در حدود ۱۰ روز گذشته با یکدیگر دیدار می‌کند تا مذاکرات‌شان در مورد همکاری بر سر اجرای بازی‌های المپیک را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز