خبرگزاری کار ایران

هشدار اردوغان به تحرکات آمریکا در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۴۵۸

رئیس‌جمهوری ترکیه به آمریکا درباره استقرار نیروهای امنیتی کرد در مرزهای سوریه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز –دوشنبه- به تحرکات اخیر آمریکا در استقرار نیروهای امنیتی کرد در مرزهای سوریه واکنش نشان داد و گفت این اقدام را در نطفه خفه خواهد کرد.

وی همچنین گفت که آمریکا باید درباره موضع خود در قبال گروه‌های تروریستی کرد، شفاف‌سازی کند.

ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا روز گذشته –یکشنبه- اعلام کرد که می‌خواهد  نیرویی از شبه‌نظامیان کرد و عرب بالغ بر ۳۰ هزار نفر در سوریه تشکیل دهد. این نیرو قرار است از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب «نیروهای دموکراتیک سوریه» محافظت کند.

پیشتر سوریه نیز به تصمیم آمریکا در این زمینه واکنش نشان داده بود. یک منبع در وزارت خارجه سوریه، امروز- دوشنبه- در واکنش به این تصمیم ائتلاف آمریکایی، گفت: «چنین اقدامی تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض آشکار حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.»

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرده است که هر شهروند سوری که به عضویت این گروه شبه‌نظامی درآید، به ملت و کشور خود خیانت کرده و سوریه نیز بر همین اساس با وی رفتار خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز