خبرگزاری کار ایران

گورباچف خواستار شد:

ترامپ و پوتین برای اجرای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با برد متوسط شخصا اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۲۰۶

رییس‌جمهوری سابق شوروی از رهبران آمریکا و روسیه خواست هرچه سریع‌تر اختلاف‌ها درباره معاهده سال ۱۹۸۷ را حل کرده و پایبندی به آن را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا خواست تا برای حفظ پیمان کنترل تسلیحاتی که میان دو کشور منعقد شده است، تلاش کنند.

وی امروز –شنبه- از روسای جمهوری دو کشور خواست تا اختلاف‌ها در این رابطه را حل کرده و در اجرای معاهده منع گسترش یلاح‌های هسته‌ای با برد متوسط و کوتاه، کوشا باشند.

گورباچف و «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا، در سال ۱۹۸۷ معاهده‌ای برای کاهش تسلیحات و موشک‌های هسته‌ای دو کشور به امضا رساندند.

آخرین رهبر شوروی از ترامپ و پوتین خواست شخصا وارد عمل شده و این مشکل را حل کنند.

گورباچف گفت این معاهده در معرض خطر قرار دارد و ترامپ و پوتین برای حفظ این معاهده باید با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی تاکید کرد معاهده‌های منع گسترش سلاح‌های اتمی بین‌المللی، هر سه مورد معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با برد متوسط، معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک جدید و معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای(ان‌پی‌تی)، را شامل شده و فروپاشی هر یک از آنها، می‌تواند به فروپاشی سایر معاهده‌ها منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز