خبرگزاری کار ایران

یک روز بعد از اظهارات پوتین در سوریه؛

ترامپ: ما در سوریه و عراق پیروز شدیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۶۰

رئیس‌جمهوری ٱمریکا پیروزی‌ها بر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را به کشور خود نسبت داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، یک روز پس از سفر غیرمنتظره «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه، «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی اعلام کرد که آمریکا پیروزی‌هایی بر داعش در سوریه و عراق محقق کرده است.

ترامپ، روز گذشته در سخنانی در کنگره مدعی شد: «ما در سوریه پیروز شدیم، و در عراق پیروز شدیم ولی آنها (تروریست‌ها) در مناطقی دیگر پراکنده می‌شوند. ما آنها را همان سرعتی که در این مناطق پراکنده می شود، تعقیب می‌کنیم.»

 این اظهارات ترامپ با واکنش‌های تمسخرآمیز سیاسیون روس همراه شده است.

سناتور «الکسی پوشکوف» در پیامی توییتری نوشت: «کلماتی‌که ترامپ بر زبان راند، حتی رسانه‌های آمریکایی را که می‌گویند روسیه است که در سوریه پیروز شده، قانع نمی‌کند. کسی‌که دیروز (در سوریه) بود، پوتین بود نه ترامپ.»

«قسطنطین کوساچف» رئیس کمیته امور بین‌المللی در شورای فدراسیون روسیه نیز روز گذشته در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت، تا زمانی‌که ایالات متحده عناصر داعش را با این روال کنونی تعقیب می‌کند، آنها در امنیت هستند.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کشورهای غربی خواسته بود به‌جای تلاش برای سرقت پیروزی روسیه در سوریه، «دستاوردهای‌شان» در عراق، لیبی و افغانستان را یادآوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز