خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب حاکم ونزوئلا در انتخابات شهرداری‌ها/ دستور مادورو برای ممنوعیت مشارکت احزاب مخالف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۶۴

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پس از کسب پیروزی در انتخابات شهرداری های این کشور احزاب مخالف را از حضور در انتخابات سال آینده این کشور منع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پی پیروزی حزب حاکم این کشور در انتخابات شهرداری‌ها موضع خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ میلادی تقویت کرد.

بر این اساس، حزب حاکم سوسیالیت ونزوئلا توانست در غیاب احزاب مخالف تضعیف شده این کشور، در انتخابات روز گذشته –یکشنبه- شهرداری‌ها به پیروزی دست پیدا کند.

مادورو، جایگزین ۵۵ ساله «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا در حالی اکنون از نفوذ سیاسی بهره می‌برد که یک سال اعتراض‌های داخلی خشونت‌آمیز و خسارت‌های ناشی از تحریم‌های خارجی را پشت سر گذاشته است.

وی عنوان کرد که دولت توانسته است حداقل ۹۰ درصد از کرسی‌های شهرداری در سراسر این کشور را در انتخابات روز گذشته به خود اختصاص دهد.

آخرین نتایج رسمی از انتخابات روز گذشته نیز نشان می‌دهد که ۴۱ مرکز رای گیری از ۴۲ مرکز شمارش شده است و هیچ کس شکی ندارد پیروزی بزرگ سوسیالیست‌ها در غیاب سه حزب بزرگ مخالف در این انتخابات رخ داده است.

در همین حال، مادورو اعلام کرد که احزاب اصلی مخالف در ونزوئلا از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ونزوئلا منع خواهند شد.

وی اعلام کرد که احزاب مخالفی که انتخابات روز گذشته شهرداری‌ها در این کشور را تحریم کردند در چشم‌انداز سیاسی این کشور حضور ندارند و نمی‌توانند در انتخابات‌های آتی در ونزوئلا نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز