خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در ونزوئلا در سایه شکاف اپوزیسیون

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۷۰

مردم ونزوئلا برای انتخاب صدها شهردار این کشور از میان نامزدهای مورد حمایت رئیس‌جمهوری و احزاب اپوزیسیون پای صندوق های رای می روند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مردم ونزوئلا امروز –یکشنبه- برای انتخاب صدها شهردار این کشور از میان نامزدهای مورد حمایت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور در مقابل نامزدهای مورد حمایت حزب مخالف پای صندوق رای می‌روند.

انتخابات امروز در ونزوئلا که در سراسر این کشور نفت‌خیز برگزار می‌شود، آخرین انتخاباتی است که پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگزار می شود.

انتظار می‌رود مادورو بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده کاندیدا شود.

این انتخابات با هدف کاهش تورم، کمبود غذا و دارو و اتهام‌های دولت مادورو در زیر سوال بردن دموکراسی در ونزوئلا با بازداشت و زندانی کردن مخالفان برگزار می‌شود. بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا، محبوبیت رئیس‌جمهوری این کشور را به چالش کشیده است.

سه حزب از چهار حزب بزرگ مخالف، انتخابات امروز شهرداری‌ها در ونزوئلا را تحریم کردند. این احزاب به نتایج انتخابات فرماندار‌ها در این کشور که اکتبر گذشته برگزار شد، معترض هستند و تاکید می‌کنند که تخلفاتی در آن وجود داشته است.

تحلیلگران ابراز تردید کرده‌اند که اپوزیسیون ونزوئلا بتواند پشت فردی که توان ایستادن در برابر مادورو را داشته باشد، متحد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز