خبرگزاری کار ایران

وزیر سعودی:

با دولت لبنان مانند دولت «اعلان جنگ» تعامل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۳۸

وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس در عربستان که به عقیده کارشناسان در پشت پرده استعفای نخست‌وزیر لبنان قرار دارد، مدعی شد، «حزب‌الله» لبنان در اقدامات تروریستی علیه عربستان دست دارد.

به گزارش ایلنا، «ثامر السبهان» وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس در عربستان، در مصاحبه با تلویزیون «العربیه»، اعلام کرد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان «جزئیات تجاوز» حزب‌الله به این کشور را به اطلاع «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان رسانده است.

السبهان با این ادعا که حزب‌الله در «هرگونه اقدام تروریستی علیه امنیت و ثبات عربستان مشارکت می‌کند»، مدعی شد که «دولت لبنان باید خطر این گروه شبه‌نظامی را درک کند».

وی افزود: «ما هرگز اجازه مشارکت لبنان در جنگ علیه عربستان را نمی‌دهیم و عربستان تمام امکانات سیاسی و غیرسیاسی خود را برای مقابله با حزب‌الله به کار می‌گیرد.»

این وزیر سعودی در ادامه گفت: «به دلیل اقدام‌های شبه‌نظامیان حزب‌الله، ما با دولت لبنان به‌عنوان دولت اعلان جنگ تعامل خواهیم کرد. این گروه در تمامی تصمیم‌گیری‌های دولت لبنان مشارکت می‌کند. لبنانی‌ها باید بین صلح و قرار گرفتن تحت حاکمیت حزب‌الله یکی را انتخاب کنند.»

وی در اشاره به استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان، مدعی شد: «الحریری و بزرگان لبنان هرگز مواضع حزب‌الله را تایید نمی‌کنند.»

وی در ادامه این اظهارات بی‌اساس، حزب‌الله لبنان را به قاچاق مواد مخدر به عربستان سعودی متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز