خبرگزاری کار ایران

ائتلاف آمریکایی:

همه‌پرسی کردستان عراق بر جنگ علیه داعش تاثیر گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۲۰۹

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا می‌گوید، همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان عراق تمرکز بر جنگ علیه داعش را از میان برده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همه‌پرسی استقلال کردستان عراق بر توجه به جنگ علیه داعش تاثیر گذاشته است.

سرهنگ «رایان دیلن» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، گفته است: «در حالی‌که تا پیش از این توجه همه به طور کامل بر جنگ علیه داعش متمرکز بود، در حال حاضر این (همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق) افکار همه را صد در صد به خود جلب کرده است.»

روز دوشنبه، مقام‌های اقلیم خودگردان کردستان عراق همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق را برگزار کردند و گزارش شد که اکثریت بسیار بزرگی از رای‌دهندگان به استقلال رای دادند. نتیجه همه‌پرسی الزام‌آور نیست اما باعث افزایش تنش در داخل و خارج عراق شده است.

سرهنگ دیلن گفته است که این همه‌‌پرسی «در مجموع بر کل ماموریت شکست داعش تاثیری قابل توجه گذاشته است.»

وی افزود که در پی این همه‌پرسی «در مورد آنچه که ممکن است اتفاق بیفتد یا اتفاق نیفتد موضعگیری‌های مختلفی وجود داشته و مطالب بسیاری گفته شده است.»

وی در عین حال گفته است که در حال حاضر، این تحولات بر اجرای عملیات نظامی علیه داعش تاثیری نداشته است.

در پی برگزاری همه‌پرسی، دولت عراق خواستار در دست گرفتن کنترل فرودگاه ها و گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان شد و گفت که از روز جمعه - امروز - تحریم‌هایی را به اجرا خواهد گذاشت. سخنگوی ائتلاف بین‌المللی گفته است که تصمیم دولت عراق در استفاده نظامی از فرودگاه اربیل - مرکز اقلیم کردستان عراق - تغییری نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز