خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

خوب است اگر روابط عالی با روسیه داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۶۵

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در جریان یک کنفرانس خبری، ضمن آن‌که از توصیف مستقیم اقدامات سال‌های اخیر روسیه به‌عنوان اقداماتی تهدیدآمیز در اروپا خودداری کرده، گفته است، خوب است اگر واشنگتن روابط عالی با مسکو برقرار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه همراه رئیس‌جمهوری فنلاند که برای دیدار با او به واشنگتن سفر کرده، در جمع خبرنگاران حاضر شد.

در جریان این کنفرانس خبری، روزنامه‌نگاران فنلاندی در مورد تنش‌ها با روسیه پرسیده‌اند، و به‌طور مشخص پرسیده‌اند آیا ترامپ آن‌ها را به‌عنوان یک تهدید قلمداد می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است «متاسفانه من بسیاری از کشورها را تهدید امنیتی تلقی می‌کنم». او افزوده است «من تهدید امنیتی را از سوی بسیاری از کشورها می‌بینم، ولی این‌ها تهدیداتی‌ست که ما قادر به رسیدگی به آن‌ها هستیم.»

در ادامه خبرنگاران در مورد تمرین‌های نظامی اخیر روسیه و چین در دریای بالتیک، و رزمایش پیش‌روی روسیه پیرامون این کشورها پرسیده‌اند.

اشاره آن‌ها به تمرین‌های دریایی ناوهای چینی و روسی در کالنینگراد، منطقه‌ای جدا از خاک روسیه در همسایگی لهستان در دریای بالتیک، و نیز رزمایشی‌ست که قرار است با حضور ده‌ها هزار نیروی نظامی و فنی از دو هفته دیگر آغاز شود.

ترامپ می‌گوید آمریکا از این منطقه کاملا حمایت می‌کند: «این همه آن‌چیزی‌ست که می‌توانم بگویم. ما خیلی خیلی محافظت خواهیم کرد. ما دوستان بسیار خوبی در آن‌جا داریم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «بلند و واضح بگویم؛ من سال‌ها این موضوع را بیان کرده‌ام. به نظر من خوب است اگر روابط عالی یا دست‌کم روابطی خوب با روسیه داشته باشیم. این خیلی مهم است و فکر می‌کنم یک روز این اتفاق خواهد افتاد. [روسیه] کشوری بزرگ است. [روسیه] یک کشور اتمی‌ست. کشوری‌ست که ما باید با آن کنار بیاییم.»

ترامپ بارها از لزوم در پیش گرفتن رویکردی با مصالحه و مسالمت بیشتر در قبال مسکو سخن گفته‌است. همزمان با تاکید او، طی ماه‌های گذشته، تحقیقاتی در مورد روابط احتمالی میان دستیاران و مشاوران فعلی و پیشین او و مقام‌های روس جریان داشته‌است.

پلیس فدرال آمریکا در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با این موضوع است و «رابرت مولر» رئیس پیشین این نهاد نیز، به‌عنوان مستشار ویژه، بر این تحقیقات نظارت دارد.

در عین حال دست‌کم سه کمیته مختلف در کنگره آمریکا، در حال بررسی اتهام‌ها در این رابطه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز