خبرگزاری کار ایران

امیر قطر دستور اصلاح قانون مبارزه با تروریسم را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۶۸۶

امیر قطر با صدور فرمانی دستور اصلاحاتی در قانون مبارزه با تروریسم این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از قنا، قطر در جریان مناقشه با چند کشور عربی به رهبری عربستان، تغییراتی را در قانون مبارزه با تروریسم خود اعمال خواهد کرد. «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، پنجشنبه فرمانی را در همین رابطه صادر کرد.

بر اساس فرمان امیر قطر، دو «فهرست ملی» متشکل از «افراد و سازمان‌های تروریستی» تنظیم خواهد شد. این حق البته برای مظنونان به رسمیت شناخته خواهد شد که به خاطر قرار گرفتن در این فهرست‌ها شکایت کنند.

علاوه بر این، مفاهیمی چون «تروریست»، «جرائم و سازمان‌های تروریستی» و نیز «تأمین مالی تروریسم» تعریف خواهد شد.

فرمان جدید امیر قطر به اصلاح برخی مفاد قانون مبارزه با تروریسم این کشور در سال ۲۰۰۴ میلادی مربوط می‌شود. این فرمان در راستای فرونشاندن بحران خلیج‌فارس و رفع محاصره این امیرنشین توسط چند کشور عربی به رهبری عربستان سعودی ارزیابی می‌شود.

آمریکا و قطر پیش از این نیز معاهده‌ای را در خصوص همکاری برای مبارزه با تروریسم امضا کرده بودند. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، هدف از این معاهده را قطع «منابع مالی تروریسم» عنوان کرده بود. این تفاهم‌نامه که به امضای تیلرسون و همتای قطری او، «محمد بن‌عبدالرحمان آل‌ثانی» رسیده بود، قرار بود به گفته تیلرسون، به «امحای تروریسم در جهان» کمک کند.

این معاهده نیز در راستای پاسخ دادن به اتهام اصلی عربستان و متحدانش به قطر، یعنی حمایت دوحه از تروریسم، ارزیابی شد، اما عربستان و متحدانش آن را کافی ندانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز