خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ییلدریم با مایک پنس در مونیخ

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۱۳

نخست‌وزیر ترکیه و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بینالی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با یکدیگر دیدار کردند.

ییلدیریم در این دیدار بر آمادگی کشورش برای هرگونه همکاری با دولت جدید آمریکا برای مبارزه با گرو‌ه‌های تروریستی حاضر در سوریه تاکید کرد.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین با تکرار درخواست چند ماه اخیر مقام‌های ترک از کاخ سفید مبنی بر استرداد «فتح‌الله گولن» روحانی منتقد دولت ترکیه که به زعم آنکارا مسئول برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کودتای ناکام اخیر در ترکیه است، از دولت جدید آمریکا خواست گولن را به ترکیه تحویل دهد و باب جدیدی در روابط دو کشور بگشاید.

وی همچنین اعلام کرد باید دو کشور راه‌حلی پایدار برای مساله سوریه و پاک‌سازی منطقه از گروه‌های تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) پیدا کنند.

مایک پنس نیز بر علاقه کشورش برای ایجاد روابط جدید با ترکیه و همچنین افزایش همکاری‌های واشنگتن-آنکارا خصوصا در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

پنس در ادامه افزود که موضوع‌های مطرح شده توسط نخست‌وزیر ترکیه را بررسی خواهد کرد.

از دیگر موارد حائز اهمیت این دیدار بررسی روابط امنیتی آمریکا و ترکیه در چاچوب ناتو و همچنین تاکید دو طرف بر رویکرد مشترک در مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز