خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد قزاقستان:

طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات صلح سوریه آماده گفت‌و‌گو هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۶۸

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفت که همه طرف‌ها آماده گفت‌و‌گو هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رومن واسیلنکو» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان امروز – دوشنبه – گفت که طرف‌های دیدار کننده در مذاکرات صلح سوریه در آستانه کاملا آماده پیشبرد و هدایت این گفت‌و‌گو‌ها هستند.

وی افزود: «روز گذشته «خیرات عبدالرحمانف»  وزیر امور خارجه قزاقستان رایزنی‌هایی را با همه اعضای شرکت‌کننده در این مذاکرات از جمله مخالفان سوری انجام داد. روح و فضای این گرد‌هم‌آیی در راستای آمادگی برای مذاکرات و گفت‌و‌گوها است اما این مذاکرات به دلیل مسائل و چالش‌های قدیمی و بسیار پیچیده، گفت‌و‌گو‌های سختی خواهد بود.»

این دیپلمات قزاقستان همچنین اضافه کرد که ما امیدواریم به طرف‌های مختلف در یافتن زمینه‌های مشترکی برای تقویت آتش‌بس کمک کنیم و از این طریق زیرساختی برای ادامه کامل گفت‌و‌گو‌ها تحت نظارت موسسات سازمان ملل در ژنو در تاریخ هشتم فوریه بیابیم.

هنوز مشخص نیست، مذاکرات میان گروه‌های مخالف سوریه و دولت مستقیم خواهد بود یا خیر.

واسیلنکو در کنفرانس خبری گفت: «این مسئله هنوز در حال بررسی بوده و قبل از آغاز این گفت‌و‌گو‌ها مشخص خواهد شد.»‌

گفت‌و‌گو‌های آستانه در رابطه با مذاکرات صلح سوریه در هتل ریکسوس از امروز – دوشنبه -  آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز