خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

افزایش درخواست دریافت گذرنامه ایرلندی توسط شهروندان انگلیسی، حمله به ارتش ترکیه، اعتراض به گزارش سازمان عفو بین‌الملل علیه حشد الشعبی، تسلیم شدن ۱۰ گروه مسلح دیگر در سوریه، ورود نیروهای عراقی به داخل موصل، هشدار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به ترکیه، تجاوز جنگنده‌های ترکیه به حریم هوایی عراق، رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و فرانسه، استعفای سفیر آمریکا در کانادا، تعیین رئیس جدید سازمان اطلاعات آمریکا توسط رئیس‌جمهور منتخب و افزایش همکاری‌های امنیتی بین چین و قرقیزستان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه ایرلند با انتظار گزارشی اعلام کرد درخواست شهروندان انگلستان برای دریافت گدرنامه ایرلندی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

- در حمله عناصر شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک به نظامیان ارتش ترکیه در شهر «شیرناک» واقع در جنوب شرق این کشور دست کم دو سرباز کشته و چهار سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

-یک نماینده پارلمان عراق در اعتراض به گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل علیه حشدالشعبی آن را بیانیه‌ای مغالطه آمیز توصیف کرد و سکوت این سازمان در قبال جنایات و نقض حقوق بشر در عربستان، بحرین و یمن و همچنین جنایات داعش را معنادار خواند.

-مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد ۱۰ گروه مسلح دیگر با تسلیم کردن سلاح خود به پیمان آتش بس فراگیر سوریه پیوستند.

-نیروهای عراقی توانستند برای اولین باز پس از اشغال موصل در خلال عملیات آزادسازی این شهر وارد مناطق داخلی موصل شوند.

-«جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی به رسانه‌های ترکیه هشدار داد که طرح اتهام‌های نابجا از سوی رسانه‌های این کشور باید متوقف شود.

-جنگنده‌های ترکیه با نقض حریم هوایی عراق مناطقی را در شمال کردستان عراق بمباران کردند.

-وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد که مذاکرات آستانه بین نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مخالف جایگزین گفت‌وگوهای ژنو نخواهد بود.

- در پی اعلام خبر جایگزینی تمامی سفرای آمریکا در تمامی نقاط جهان پس از انتقال قدرت به «دونالد ترامپ»، «بروس هیمن» سفیر ایالات متحده آمریکا در کانادا از سمت خود استعفا داد.

-دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، سناتور «دن کوتس» را به ریاست سازمان اطلاعات ملی این کشور منصوب کرد.

-رهبران چین و قرقیزستان با توافق در راستای افزایش همکاری‌های امنیتی برای مقابله با تروریسم به مبارزه با گروه موسوم به «جنبش ترکستان شرقی» تاکید کردند.

 

کد خبر : ۴۴۵۲۷۱