خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۲۰۰ نظامی دیگر به سوریه اعزام می‌کند

وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که ۲۰۰ پرسنل نظامی دیگر به ائتلاف جهانی علیه داعش اضافه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، امروز – شنبه – گفت که آمریکا در حال ارسال ۲۰۰ پرسنل نظامی دیگر به سوریه برای کمک به کارزار نبرد با عناصر داعش در رقه است.

وی که در منامه، پایتخت بحرین در کنفرانسی در رابطه با گفت‌و‌گو‌های امنیت خاورمیانه سخن می‌گفت،‌ تصریح کرد که این ۲۰۰ پرسنل شامل نیروهای مخصوص آموزشی، مشاوران و تیم‌های امحا مواد منفجره می‌شوند که به ۳۰۰ نیروی ویژه ارتش آمریکایی که در حال حاضر در سوریه مستقر هستند، ملحق خواهند شد.

وی در سخنرانی خود با اشاره به داعش گفت: «این عوامل متخصص به ۳۰۰ نیروی ویژه مستقر در سوریه برای ادامه سازماندهی، آموزش، تجهیز و توانمند ساختن نیروهای محلی با انگیزه و توانا برای مبارزه با داعش ملحق خواهند شد.»

وی گفت که نخستین هدف ائتلافی که در مقابل عناصر داعش قرار دارند «از میان بردن تومور سرطانی داعش در عراق و سوریه است، چرا که هر‌چه ما سریع‌تر  واقعیت و تفکر داعش که بر اساس یک ایدئولوژی بربریت پایه‌گذاری شده است را تخریب کرده و از میان ببریم، امن‌تر خواهیم بود.»

وی افزود که روسیه، حامی اصلی «بشار الاسد» رئیس‌جمهوری سوریه، تنها « تا کنون بر آتش جنگ داخلی افزوده و درد و رنج مردم سوریه را افزایش داده است.»

جنگ داخلی در سوریه میان اسد به حمایت روسیه و شبه‌نظامیان شیعه در مقابل شورشیان عرب به حمایت ترکیه، کشور‌های خلیج فارس و آمریکا در جریان است. تا کنون همه این نیروها علیه داعش و عناصر این گروه در این کشور در کنار هم جمع شده‌اند.

شهر موصل در عراق و شهر کوچک رقه در سوریه دو قطب اصلی این گروه‌ها است که از سوی این گروه به عنوان مراکز این شهر معرفی شده است. تلاش برای بازپس‌گیری این گروه شکست سنگینی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

 

 

کد خبر : ۴۳۶۴۱۱