خبرگزاری کار ایران

حمله گسترده نظامیان اسرائیلی به کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز -سه‌شنبه- حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی صورت داده و بیش از ۲۰ نفر از جمله دو رهبر جنبش حماس را بازداشت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در پی حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری درگیری‌های شدیدی در چندین منطقه میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست.

یکی از مراکز درگیری، شهرک «جبع» در جنوب جنین بود که طی آن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند. این درگیری پس از حمله نظامیان صهیونیست به منزل «نزیه ابوعون» از رهبران حماس و بازداشت وی آغاز شد.

ابو عون یکی از رهبران حماس در کرانه باختری است که بیش از ۱۵ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده و تنها چند ماه است که آزاد شده است.

در پی بازداشت این رهبر حماس، شهرک جبع به صحنه درگیری شدید فلسطینیان با نظامیان صهیونیست تبدیل شد و طی آن ده‌ها فلسطینی زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

صهیونیست‌ها به چندین منزل دیگر در این شهرک حمله کرده و اخطاریه‌هایی به برخی شهروندان از جمله یک اسیر آزاده برای مراجعه به سازمان اطلاعات صهیونیست تحویل دادند.

از طرف دیگر، نظامیان صهیونیست در «طولکرم» نیز «عدنان حصری» یکی دیگر از رهبران حماس بازداشت کردند.

 

کد خبر : ۳۵۸۸۶۰