خبرگزاری کار ایران

جان کری:

اجرای توافق هسته‌ای باعث امنیت بیشتر منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۷۲۶

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در نشستی با عنوان «ایران، لحظه حقیقت» که در دفتر رویترز برگزار شد، تاکید کرد که چنانچه توافق وین به سرانجام برسد، نتایج خوبی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کری گفت که اگر ایران ممنوعیت‌های مندرج در قطعنامه‌های سازمان ملل در ارتباط با مبادله تسلیحاتی یا برنامه موشکی را نقض کند، باعث بازگشت خودکار تحریم‌های مربوط به برنامه اتمی نخواهد شد.

کری همچنین گفت: «ممنوعیت مبادلات تسلیحاتی و بازگشت خودکار تحریم‌‌ها ارتباطی به هم ندارند. بازگشت فوری تحریم‌ها به مجموعه متفاوتی از تعهدات مربوط می شود. بنابراین اگر ایران بخش مربوط به منع تسلیحاتی را زیر پا بگذارد، موافقتنامه هسته‌ای را نقض نکرده  است.»

با این حال جان کری گفت که آمریکا اهرم‌هایی برای جلوگیری از تلاش ایران در این زمینه خواهد داشت.

او به رویترز گفت که آمریکا و متحدانش «ابزارهای فراوانی در اختیار دارند» تا در صورت نقض ممنوعیت خرید و فروش سلاح و تحریم‌های موشکی علیه ایران اقدام کنند.

کری گفت که این توافق باعث امنیت بیشتر منطقه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌شود.

کری روز سه شنبه در سخنان دیگری گفت که اگر کنگره توافق ایران را رد کند، آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند مانع همکاری تجاری متحدانش با ایران شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز