خبرگزاری کار ایران

کارشناسان سیاسی بررسی کردند

اوضاع دروزی‌ها بهانه رژیم صهیونیستی برای مداخله نظامی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۳۳۵

کارشناسان سیاسی خاورمیانه می‌گویند جنایت اخیر عناصر تروریستی- تکفیری علیه دروزی‌ها راهی به روی رژیم صهیونیستی باز کرده است تا احتمال مداخله نظامی در سوریه را به بهانه حمایت از دروزی‌ها مطرح کند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، کارشناسان مسائل سیاسی خاورمیانه با اشاره به جنایت اخیر گروه تروریستی- تکفیری «جبهه النصره» علیه دروزی‌ها یک روستایی در ادلب و نزدیک شدن این تروریست‌ها به استان «السویداء»، تصریح کردند رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از اوضاع استان السویداء و هماهنگ‌سازی بین جبهه النصره و دروزی‌ها، برای دخالت مستقیم در اوضاع سوریه بهره‌برداری کند تا بدین ترتیب مقدمات جنگ با ارتش سوریه فراهم شود.

کارشناسان سیاسی تأکید دارند که جبهه جنوبی سوریه همیشه از محورهای تمرکز رژیم صهیونیستی برای ورود به بحران این کشور از طریق حمایت از عناصر مسلح گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه در نزدیک مرزهای جولان اشغالی و بزرگ‌نمایی دستاوردهای آنها و کم‌رنگ کردن جنایات آنها علیه غیرنظامیان بوده است.

در همین چارچوب، دیدگاه رژیم صهیونیستی با مواضع برخی از کشورهای عربی از جمله لبنانی‌ها درخصوص اوضاع دروزی‌ها در منطقه السویداء تلاقی پیدا کرده است که هدف از آن ایجاد نوعی هماهنگی بین اهالی این منطقه و جلوگیری از همکاری آنها با ارتش سوریه در نبرد با گروه‌های تکفیری و متعاقب آن گرفتن این برگه مهم از دولت سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی است.

«ایهود یعری» کارشناس صهیونیست مسائل عربی گفت: «متاسفانه باید بگوییم بیشتر دروزی‌های السویداء از طرفداران نظام بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) هستند. به نظر من راه درست این است که با انقلابیون جنوب (معارضان نظام) توافقی برای جلوگیری از درگیری به دست بیاید تا آنها بتوانند توجه خود را بر هدف اصلی یعنی حمله به نظام متمرکز کنند.»

«شویکا یازاکالی» کارشناس صهیونیست مسائل عربی نیز اظهار داشت «درخواست ارتش اسرائیل برای نجات دروزی‌ها در سوریه صحیح است ولی نمی‌دانم که این اقدام چگونه عملی خواهد شد؟ آیا باید بدین منظور گذرگاه در جولان به سمت السویداء ایجاد خواهد شد؟»

براین اساس، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع نزدیک به سازمان اطلاعات اسرائیل گزارش دادند در صورتی‌که اسرائیل به بهانه نجات دروزی‌ها در سوریه مداخله نظامی کند، دولت سوریه، حزب‌الله و ایران به این اقدام مبادرت خواهند کرد و این امر به تقویت حضور ایران در سوریه و تضعیف معارضان در جنوب منتهی خواهد شد و اسرائیل را در معرض تهدیداتی در این منطقه قرار خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز