خبرگزاری کار ایران

رایزن فرهنگی ایران در الجزایر:

صفحه جعلی در فیسبوک برایم ایجاد کرده‌اند/منویات خود را به اسم من منتشر می‌کنند

کمتر از دو ماه قبل، رسانه‌های هدایت شده عربی به نقل از کارشناس شناخته شده ایرانی خبر از احتمال انتقال پایتخت سوریه از دمشق به یکی از شهرهای ساحلی این کشور دادند. خبر مذکور بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و بعضی رسانه‌های ایرانی نیز آن را منتشر کردند.

«امیر موسوی» کارشناس مسائل استراتژیک و رایزن فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزایر است. وی گفت‌وگوهای زیادی با شبکه‌ها و خبرگزاری‌های عربیداشته است و به عنوان یک تحلیلگر ایرانی خبره در مسائل خاورمیانه، به خصوص محور مقاومت شناخته می‌شود. چندی پیش خبری مبنی بر احتمال انتقال پایتخت سوریه از دمشق به یکی از شهرهای لاذقیه یا طرطوس به نقل از وی منتشر و منبع آن نیز صفحه شخصی این کارشناس در شبکه اجتماعی «فیس بوک» ذکر شد.

برای بررسی این شایعه با موسوی در الجزایر ارتباط برقرار کردیم و کم و کیف ماجرا را جویا شدیم.

رایزن فرهنگی ایران در الجزایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شایعات منسوب به وی گفت: صفحه بنده در «فیس بوک» با عضویت هزاران نفر از گروه‌های مختلف جهان عرب، طرفداران جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت با تلاش‌های وهّابی‌ها، منافقین و دست‌های پشت پرده شبکه‌های الجزیره و العربیه بسته شد.

نویسندگان این سناریو با استفاده از عکس‌های صفحه قبلی و جملات و اصطلاحاتی که من برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران به کار می‌برم، صفحه‌ای جعلی ایجاد و تقریبا هر روز مطالبی را از طرف من عنوان می‌کنند.

photo_2015-06-10_12-56-52

صفحه جعلی در فیس بوک

وی افزود: بیشتر این سناریو از سوریه و دشمنان مقاومت اسلامی اجرا می‌شود. جعل کنندگان متوجه این مساله شدند که من به دلیل مسئولیت جدیدی که خارج از کشور بر عهده گرفته‌ام، مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای را رها کرده‌ام و دیگر در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شوم؛ به همین دلیل نمی‌توانم با سرعت از خودم دفاع یا خبرهای جعلی منسوب به خود را تکذیب کنم. شبکه‌های خبری سعودی با شکست در تحقّق اهداف تجاوز به یمن با خلاء خبری مواجه شدند و با راه اندازی این شبکه جعلی، خوراک تبلیغاتی و رسانه‌ای زیادی به دست آوردند و امروز بیش از یک‌ماه است که مشغول خبرسازی‌های دورغین علیه محور مقاومت هستند.

موسوی ضمن بر شمردن تاثیرات منفی این خبرسازی‌ها بر محور مقاومت، ادامه داد: بیشتر این برنامه و شایعه‌ها از طرف تکفیری‌ها در سوریه هدایت و متاسفانه از طرف برخی مردم نیز جدی گرفته می‌شود. در حال حاضر به طور تقریبی، هر روز یک مطلب به نام بنده در این صفحه منتشر و به عنوان پایه تفسیرهای غیرمنطقی و غیرواقعی تحلیلگران و کارشناسان شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به حساب می‌آید. شایعه منتشر شده مبنی بر انتقال پایتخت از دمشق به شهرهای ساحلی، تاثیر بسیار مخرّبی بر ارتش، مردم سوریه و محور مقاومت گذاشت. آن‌ها تصور کردند که من از پشت پرده خبر دارم و جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را تنها گذاشته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: الجزیره و دیگر شبکه‌های عربی با ذکر مسئولیت قبلی بنده به عنوان مشاور وزیر دفاع و حضورم به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، اینگونه القا کرده‌اند که من از اخبار پشت پرده خبر دارم و تحلیل‌ها و منویات مورد نظر خود را به اسم بنده منتشر کرده‌اند. دامنه این شایعات به پایگاه خبری محدود نشد؛ بلکه در بسیاری روزنامه‌های عربی نیز بازتاب داشت. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی عرصه تخریب من شده و مردم الجزایر را به دوری از بنده تشویق می‌کنند. 

photo_2015-06-10_12-56-17

صفحه رسمی آقای امیر موسوی

مشاور سابق وزیر دفاع در پایان عنوان کرد: در حال حاضر صفحه جدیدی در فیس بوک ایجاد کرده و در تلاش هستم که برنامه اجرا شده از سوی دشمنان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنم. رسانه‌های نیز توجه داشته باشند که تحلیل‌های منتشر شده در صفحه جعلی را منتشر نکنند.

کد خبر : ۲۸۲۸۸۶