خبرگزاری کار ایران

جازان در آستانه سقوط قرار دارد

اعزام هزاران نظامی سعودی به مناطق مرزی

عربستان سعودی در پی تشدید حملات نیروهای «انصارالله» به خاک این کشور ، هزاران نیروی نظامی جدید به مرزهای جنوبی اعزام کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الحدث، حمله نیروهای یمنی به مناطق مرزی عربستان گسترش یافته است. در مقابل، رژیم عربستان سعودی هزاران نیرو، صدها تانک و توپخانه به منطقه مرزی «جازان» اعزام کرد.

رسانه‌های سعودی در تلاش برای سرپوش گذاشتن به شکست ائتلاف عربی در دفع حملات نیروهای یمنی به مناطق مرزی عربستان، مدعی شدند اعزام نظامیان سعودی برای دفاع از مکه مکرمه و مدینه منوره و اطمینان دادن به مردم عربستان صورت می‌گیرد.

منابع عربی، پیشتر از اقدام جنگنده‌های سعودی در بمباران انبارهای سری تسلیحات عربستان در داخل این کشور به علت نگرانی از دستیابی نیروهای یمنی به این تسلیحات، خبر داده بودند.

این در حالی است که ژنرال «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف عربی گزارش‌ها درباره حملات نیروهای یمنی به مناطق مرزی عربستان سعودی را تکذیب کرد و مدعی شد تلاش نیروهای وابسته به انصارالله (حوثی‌ها) برای نفوذ به مناطق مرزی ناکام مانده است.

این ژنرال سعودی افزود «نتایج عملیات نیروهای ائتلاف عربی روزانه از رسانه‌ها منتشر می‌شود. ما واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کنیم ولی گروه الحوثی‌ها خبرهای نادرست منتشر می‌کنند.»

از سوی دیگر، شبکه «العربیه» در خبری فوری از «خیانت برخی نظامیان سعودی و تبانی آنها با ارتش یمن» در منطقه مرزی جازان خبر داد.

کارشناسان این خبر را در «نشانه‌ای از سقوط قریب‌الوقوع جازان» ارزیابی می‌کنند.

 

کد خبر : ۲۸۲۲۸۱