خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

نیروی مشترک عربی از مصر، عربستان، امارات، کویت و اردن تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۰۴

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که نیروی عربی مشترک از کشورهای مصر، عربستان، امارات، کویت و اردن تشکیل می‌شود و هدف آن دفاع از امنیت کشورهای عربی است.

به گزارش ایلنا به نقل القدس العربی، «عبدالفتاح السیسی» شب گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای العربیه گفت که هدف از تشکیل نیروی مشترک عربی که وی دعوت به آن کرده است، دفاع از امنیت کشورهای عربی در برابر تروریسم و غیره خواهد بود.

السیسی افزود که این نیروی مشترک به منظور رویارویی با کشور خاصی تشکیل نمی‌شود و به دنبال لشکرکشی نیز نیست.

وی تصریح کرد که نیروی مشترک عربی از کشورهای مصر، عربستان، امارات، کویت و اردن تشکیل می‌شود.

رئیس جمهوری مصر در ادامه گفت که در دیدار خود با ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در ریاض درباره تحولات منطقه و نیز کنفرانس اقتصادی ۱۳ مارس که ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان دعوت به برگزاری آن کرده بود، رایزنی می‌کند.

وی تاکید کرد که مصر آماده برگزاری این کنفرانس و استقبال از سرمایه‌گذاران عربی به ویژه عربستانی‌ها است.

السیسی در این گفت‌و‌گو بار دیگر امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس را خط قرمز توصیف کرد.

رئیس جمهوری مصر که امروز سفر به عربستان را آغاز می‌کند، در واکنش به همزمان شدن سفرش به ریاض با سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به پایتخت عربستان تاکید کرد که این همزمانی اتفاقی است.

عبدالفتاح السیسی در باره شروط مصر برای از سرگیری روابط با ترکیه نیز گفت که دخالت نکردن در امور داخلی این کشور مهم‌ترین شرط مصر برای از سرگیری روابط با ترکیه است.

در همین حال، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که شب گذشته برای دیداری سه روز از عربستان وارد شهر جده شد نیز هر گونه دیدار با السیسی طی سفرش به عربستان را رد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز