خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات ضددولتی در آرژانتین در روز چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۴۰

بسیاری از احزاب اپوزیسیون در آرژانتین روز گذشته و امروز با ارسال پیامک و تبلیغات رسانه‌ای مردم را به شرکت و حضور در تظاهرات علیه دولت فراخواندند.

رسانه‌های ضد دولتی آرژانتین امروز - سه‌شنبه - از برگزاری تظاهرات در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، مسئولان احزاب‌ اپوزیسیون آرژانتین اعلام کردند که در اعتراض به روند سیاسی دولت فعلی و پرونده قتل «آلبرتو نیسمان» دادستان پرونده «آمیا» فردا دست به تظاهرات می‌زنند.

بسیاری از احزاب اپوزیسیون در آرژانتین روز گذشته و امروز با ارسال پیامک و تبلیغات رسانه‌ای مردم را به شرکت و حضور در تظاهرات علیه دولت «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس‌جمهوری این کشور فراخواندند.

مقام‌های قضایی آرژانتین اخیرا با ارائه یک سند، ارزش قضایی شکایت دادستان آمیا را رد کردند، این در حالی است که «خراردو پوئیسیتا» همکار نیسمان اعلام کرد که پرونده آمیا را از سر می‌گیرد.

«آنیبال فرناندز» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آرژانتین هشدار داد که درخواست از سرگیری پرونده آمیا نشانه بارز بر هم زدن دموکراسی در کشور است.

نیسمان از ۱۰ سال گذشته درباره حمله به یک مرکز اسرائیلی - آرژانتینی تحقیق می‌کرد، اما نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده بود.

دادگاه آرژانتین اخیرا بازجویی‌های نیسمان از «آلبرتو استیوسو» رئیس سازمان اطلاعات این کشور با نام مستعار «خایمه» را که توسط رئیس‌جمهوری آرژانتین عزل شد، از محل اعتبار ساقط اعلام کرد.

تحقیقات نیسمان به ویژه زمانی رد شد که وی رئیس دولت آرژانتین، وزیر خارجه و سایر مقام‌های این کشور را به پنهان‌کاری متهم کرد.

برخی اعضای پارلمان آرژانتین از نیسمان درخواست کرده بودند تا اتهام‌های خود علیه رئیس کابینه و وزیر خارجه این کشور را در کمیسیون کیفری رسمی نمایندگان مطرح کند.

اما از طرف دیگر، نمایندگان آرژانتین اعلام کرده بودند که تصمیم دارند تا نیسمان را درباره منحرف کردن روند پرونده، مورد اتهام قرار دادن رئیس‌جمهوری و این‌که واقعا برای کدام سازمان فعالیت می‌کرده است، در کنگره استیضاح کنند.

جسد دادستان پرونده آمیا ۱۹ ژانویه گذشته در حالی در آپارتمان وی پیدا شد که قرار بود وی برای ارائه تحقیقات درباره بمب‌گذاری در یک مرکز یهودی در کنگره حاضر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز