خبرگزاری کار ایران

به دنبال ادامه محاصره و تاخیر در بازسازی؛

یک جوان در نوار غزه اقدام به خودسوزی کرد

کد خبر : ۲۵۰۱۲۹

اهدان عینی تاکید کردند که ادامه محاصره نوار غزه، اوضاع اقتصادی بد این منطقه و تاخیر در بازسازی آن باعثخودسوزی این جوان فلسطینی شد.

ادامه محاصره نوار غزه و تاخیر در بازسازی این منطقه منجر به خودسوزی یک جوان فلسطینی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی گفتند که یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی شب گذشته در منطقه «الشجاعیه» در نوار غزه با ریختن بنزین به روی خود دست به خودسوزی زد.

این شاهدان افزودند که با دخالت پلیس و خانواده این جوان، وی از مرگ قطعی نجات پیدا کرد.

شاهدان عینی تاکید کردند که ادامه محاصره نوار غزه، اوضاع اقتصادی بد این منطقه و تاخیر در بازسازی آن باعثخودسوزی این جوان فلسطینی شد.

در پی حمله ۵۱ روزه اسرائیل به نوار غزه جدای از شهادت بیش از هزار فلسطینی و زخمی شدن ۱۱ هزار نفر دیگر، ۲۸ هراز و ۳۶۶ واحد مسکونی نیز آسیب دید.

بر اساس آمار سازمان ملل نیز این جنگ باعثآواره شدن ۱۰۰ هزار فلسطینی شد که بیشتر آن‌ها با نزدیکان خود زندگی می‌کنند یا اجاره نشین هستند، این در حالی است که ۱۵هزار آواره هنوز در مدرسه‌های وابسته به سازمان «آنروا» زندگی می‌کنند.

در همین حال، کشورهای عربی و غربی ماه اکتبر گذشته وعده ارائه کمکی بیش از پنج میلیارد دلار برای بازسازی نوار غزه و برآورده کردن برخی نیازهای ساکنان این منطقه دادند اما بازسازی نوار غزه و از بین بردن آثار جنگ در این منطقه هنوز آغاز نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز