خبرگزاری کار ایران

ظریف در ضیافت شام با وزیر خارجه بوروندی:

آماده ساماندهی ائتلاف جنبش عدم تعهد علیه خشونت و افراط‌گرایی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۷۸

به عنوان رییس جنبش عدم تعهد آمادگی داریم حرکتی منسجم و یک ائتلاف جنبش عدم تعهد علیه افراط و خشونت را سامان دهیم و بر اساس پیشنهادی که رییس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی مطرح کرد، جنبش عدم تعهد رهبری جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی را بر عهده داشته باشد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که در «بوجومبورا» به سر می‌برد، در ضیافت شامی که بعد از دیدار با وزیر خارجه بوروندی برگزار شد، بر اهمیت روابط راهبری دو کشور به ویژه در عرصه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، ظریف تاکید کرد که ایران در عرصه‌های مختلف همکاری‌های خوبی با جمهوری بوروندی داشته و از حمایت دولت جمهوری بوروندی از تهران در مجامع مختلف تقدیر می‌کند.

وی ادامه داد که امیداوریم که این سفر افزایش همکاری‌ها دو کشور به ویژه در بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد.

ظریف افزود که بسیار خرسندیم که جمهوری بوروندی امروز در صلح و آرامش به سر می‌برد و ما آمادگی داریم که در این زمان در کنار مردم بوروندی باشیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت که در سالی که انتخابات دموکراتیک در بوروندی در حوزه‌های مختلف در پیش رو است، برای دموکراسی در این کشور آرزوی موفقیت می‌کنیم.

ظریف افزود که همانطور که وزیر خارجه بوروندی نیز تاکید کرده است، در جهان امروز مشکلات و چالش‌ها جهانی شده و مرزها را درنوردیده است. مشکل افراط در اروپا، خاورمیانه و آفریقا هر یک به شکلی دیده می‌شود و برای ما نگرانی ایجاد می‌کند و بنابراین لازم است همه ما برای مقابله با افراط در بخش‌های مختلف همکاری کنیم.

وی همچنین گفت که آماده هستیم برای ریشه‌کن کردن افراط و تفکر افراطی و همینطور رویکردهایی که به تفکر افراطی دامن می‌زند از جمله توهین به ادیان، با بوروندی همکاری کنیم. در این مبارزه همکاری‌ها باید در حوزه‌های سیاسی فرهنگی و امنیتی باشد و ما به عنوان رییس جنبش عدم تعهد آمادگی داریم در این زمینه حرکتی منسجم و یک ائتلاف جنبش عدم تعهد علیه افراط و خشونت را سامان دهیم و بر اساس پیشنهادی که رییس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی مطرح کرد، جنبش عدم تعهد رهبری جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی را بر عهده داشته باشد.

وزیر خارجه بوروندی نیز با ابراز خرسندی از حضور ظریف در این کشور، تاکید کرد که دو طرف خواستار تحکیم همبستگی و دوستی دوجانبه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز