خبرگزاری کار ایران

لوپن: حملات پاریس کار دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۵۵

لوپن تصریح کرد «حادثه تیراندازی شبیه عملیات یک سرویس مخفی بود ولی ما هیچ مدارکی در این زمینه نداریم. من فکر می‌کنم مقامات فرانسه این حملات را سازماندهی نکردند اما اجازه دادند این جنایت صورت گیرد.»

بنیانگذار حزب راست افراطی «جبهه ملی» در فرانسه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب را به دست داشتن در حملات هفته گذشته پایتخت این کشور که دست‌کم ۱۷ کشته برجای گذاشت، متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «ایندپندنت»، «ژان ماری لوپن» بنیانگذار حزب راست افراطی جبهه ملی تصریح کرد کشتار «شارلی ابدو» ممکن است کار یک آژانس اطلاعاتی باشد که در غفلت مقامات فرانسه صورت گرفت.

لوپن که این سخنان را در مصاحبه با یک روزنامه روسی مخالف غرب اعلام کرد، دیدگاه‌هایی را که در اینترنت منتشر شد و این حمله را کار عوامل آمریکا یا اسرائیل می‌داند، تأیید کرد.

این دیدگاه‌ها که به دنبال جنگ داخلی میان اسلام غرب است، خشم برخی از سیاستمداران فرانسوی را برانگیخته است. این دیدگاه‌ها همچنین موجب خشم «مارین لوپن» دختر وی و رهبر کنونی حزب جبهه ملی شده که به دنبال فاصله گرفتن این حزب از اظهارات افراطی و تحریک‌آمیز پدرش است.

ژان ماری لوپن که سه سال قبل از رهبری حزب جبهه ملی کناره‌گیری کرد، در ادامه این مصاحبه تصریح کرد «حادثه تیراندازی شبیه عملیات یک سرویس مخفی بود ولی ما هیچ مدارکی در این زمینه نداریم. من فکر می‌کنم مقامات فرانسه این حملات را سازماندهی نکردند اما اجازه دادند این جنایت صورت گیرد.»

وی این موضوع را در حد احتمال مطرح کرد و برای توجیه اظهارات خود به یکی از برداران «کواشی» عاملان حمله شارلی ابدو اشاره کرد که کارت شناسایی خود را در عین فرار در خودرو جا گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز